dc.contributor | Hernández Morales, Olga Camila | |
dc.creator | Cleves Castro, Angélica Janneth | |
dc.creator | Manrique Rodríguez, Laura Margarita | |
dc.creator | Sora Rey, Candy Andrea | |
dc.creator | Sosa Torres, Lina Yamile | |
dc.date | 2021-11-22T17:13:29Z | |
dc.date | 2021-11-22T17:13:29Z | |
dc.date | 2014 | |
dc.date.accessioned | 2022-09-22T12:37:46Z | |
dc.date.available | 2022-09-22T12:37:46Z | |
dc.identifier | https://repositorio.ecci.edu.co/handle/001/2130 | |
dc.identifier.uri | http://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/3423406 | |
dc.description | Currently the knowledge and teaching of languages is a need in the business world and especially in countries that have economic relations with multinational companies around the world. Thus appear the need to design a business Spanish course for foreigners with virtual-blended features, such as a teaching method that adapts the needs related the business field of foreign professionals in our country, especially in the Bogota city. | |
dc.description | Abstract
Resúmen
Glosary
Introduction
1 Tittle of the Project
11 Problem Statement
12 Main Question
13 Sub Questions
2 Rationale
3 Objectives
31 General Objective
32 Specific Objectives
4 Background
5 Conceptual Framework
51 Spanish Course
52 Business Spanish Course
53 The Common European Framework
6 Theoretical Framework
61 Theories of Second Language Acquisition
62 Theory of Secong Language Learning
63 Communicative Competences, languages and vocabulary
64 The Language as a mean of communication
65 Vocabulary
66 Learning Systems E-Learning
67 Accreditation of a Business Course through virtual – in person classroom modality
671 Undertaking of the Instituto Cervantes and the Accredited Centre during the
currency of the Accreditation
672 On the part of the Instituto Cervantes
673 On the part of the Accredited Centre
6731 Obligations related to the content of the Accreditation
6732 Obligations relative to the use of Accreditation
674 Basic requirements to request accreditation
7 Type of Study
71 Collection of Information Sources and Thecniques
711 Surveys
712 Content Analysis
72 Population and Sample
73 Data Collection and Survey Analysis
731 Foreign Interest in Taking a Business Spanish Course
732 Expectations of Foreigners in taking a Business Spanish Course
733 Recommendations of Foreigners to teachers and / or Institutes that provide a
Business Spanish Course
734 Survey Complete Questions
735 Opinion on the Results of the Survey
74 Web Pages Content Analysis52-55 8 Instructional Design
81 Course Structure Proposal
82 Objectives
821 General Objective
822 Specific Objectives
83 Methodology
84 Course Description
85 Topics
9 Conclusions
10 Recommendation
References
Internetgraphy | |
dc.description | Pregrado | |
dc.description | Profesional en Lenguas Modernas | |
dc.description | Lenguas Modernas | |
dc.format | 71 p. | |
dc.format | application/pdf | |
dc.format | application/pdf | |
dc.format | application/pdf | |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | eng | |
dc.publisher | Universidad ECCI | |
dc.publisher | Colombia | |
dc.publisher | Facultad de Ciencias Jurídicas, Sociales y Humanas | |
dc.relation | Aguirre, B. (2004). La enseñanza del español con fines profesionales. Vadémecum para la formación de profesores. Enseñar español como segunda lengua (L2) / (LE). Editorial SGL. Madrid, España. | |
dc.relation | Benítez, P. (1993). ¿Qué vocabulario hay que enseñar en las clases de español como lengua extranjera? Universidad de Alcalá de Henares. Recopilación de Manuela Estévez Coto y otros. Segundo Volumen. Fundación Actilibre. Madrid, España. | |
dc.relation | Dawley, L. (2007). The Tools for Successful Online Teaching. Idea Group Inc. USA. | |
dc.relation | Fernández, S. (2003). Propuesta Curricular y Marco Común Europeo de Referencia Desarrollo por Tareas. Edit. Numen. Madrid, España. | |
dc.relation | Moliner, M. (2007). Diccionario de Uso del Español. Edit. Gredos. Madrid, España. ISBN 9788424928865 | |
dc.relation | Sánchez, L. J. & Santos, G. I. (2004). La enseñanza del español con fines profesionales. Vadémecum para la formación de profesores. Enseñar español como segunda lengua (L2) / (LE). Editorial SGL. Madrid, España | |
dc.relation | Schmitt, N. (2000). Vocabulary in Language Teaching. Cambridge University.Press. United Kingdom. | |
dc.relation | Alarcón, G. (2004). La enseñanza del vocabulario. Recuperado en: http://www.humanidades.uach.cl/documentos_linguisticos/docannexe.php?id=474 [Retrieved 02- 09-2014] | |
dc.relation | Baelo A., R. (2009). El e-learning, una respuesta educativa a las demandas delas sociedades del siglo XXI. León, Universidad de León. Recuperado de http://www.sav.us.es/pixelbit/pixelbit/articulos/n35/7.pdf | |
dc.relation | Bes, Izuel. M. A. (2006). La interacción en el proceso de instrucción formal en grupos multilingües de español /L2 de nivel principiante. (Tesis de Doctorado). Universidad Pompeu Fabra, Barcelona España. . Recuperado en:
http://repositori.upf.edu/browse?value=Bes%20Izuel,%20M%C2%AA%20Asunci%C3%B3n&type=author [Retrieved 02- 09-2014] | |
dc.relation | Baptista, B., Fernandez, C., & Hernández, R. (2006). Metodología de la investigación. Recuperado en: http://www.upsin.edu.mx/mec/digital/metod_invest.pdf [Retrieved 05-04-2014] | |
dc.relation | Blackwell A. Survey Methods in Technology and Physical Sciences. University of Cambridge. Recuperado en: https://camtools.cam.ac.uk/wiki/site/e30faf26-bc0c-4533-acbc-cff4f9234e1b/survey%20methods.html | |
dc.relation | Campos, J., A. (2003). E-Learning e internet como herramientas de autor para profesores de español. Recuperado en:
http://cvc.cervantes.es/ensenanza/biblioteca_ele/asele/pdf/14/14_0129.pdf | |
dc.relation | Centro Virtual Cervantes. (2011). Diccionario de ELE. Recuperado en:
http://cvc.cervantes.es/ensenanza/biblioteca_ele/diccio_ele/diccionario/interaccionismo.htm | |
dc.relation | Council of Europe.(2011). The Common European Framework of Reference for Languages: Learning, teaching, assessment. Cambridge University Press. Accessed in: http://www.coe.int/t/dg4/education/elp/elp-reg/cefr_EN.asp | |
dc.relation | Crossman, A. (2014). Content Analysis. Accessed in:
http://sociology.about.com/od/C_Index/g/Content-Analysis.htm | |
dc.relation | Diccionario de la Real Academia Española. Recuperado en:
http://www.rae.es/recursos/diccionarios/drae | |
dc.relation | Dolado, J. (2001). Diseño de interface para la simulación cualitativa de modelos de dinámicas de sistemas. Recuperado en: http://documat.unirioja.es/servlet/autor?codigo=308186 [Retrieved 05-04-2014] | |
dc.relation | Don Quijote. Spanish Language Learning. España. Accessed in
http://www.donquijote.org/en/spanish-courses/business-spanish | |
dc.relation | Escuela Mediterraneo. Languages Courses. Barcelona. Accessed in http://www.escuelamediterraneo.com/cursos_espanyol_lengua.php | |
dc.relation | Fernández, Martín. P. (2009). La influencia de las teorías psicolingüísticas en la didáctica de lenguas extranjeras. Reflexiones en torno a la enseñanza del español L2. (Tesis de Doctorado). | |
dc.relation | Universidad Complutense de Madrid, Madrid, España. Recuperado en: http://marcoele.com/descargas/9/fernandez_psicolinguistica.pdf
[Retrieved 02-10-2014] | |
dc.relation | Gayo, Corbella. M. D. y Gómez, Molina. J. R. Nuevas perspectivas para la enseñanza del español de negocios: el proyecto <<Dile>>. Centro Virtual Cervantes. Universitat de Valencia. España 2011. Recuperado en:
http://cvc.cervantes.es/ensenanza/formacion_virtual/formacion_continua/gayo.htm [Retrieved 02-14-2014] | |
dc.relation | Instituto Caro y Cuervo. (2014). Cursos de Español como Lengua Extranjera. Recuperado en: https://www.google.com.co/search?q=instituto+caro+y+cuervo+cursos+de+espa%C3%B1ol+para+extranjeros+&oq=institu&aqs=chrome.3.69i59l2j69i57j69i59j69i61.4042j0j8&sourceid=chrome&espv=210&es_sm=93&ie=UTF-8 [Retrieved 02-14-2014] | |
dc.relation | Lozares, C. (2011). Capital Social y uso de las lenguas. Revista Hispana para el Análisis de Redes Sociales. Recuperado en: <http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=93122194009 [Retrieved 05-04-2014] | |
dc.relation | McNamara, C. Overview of Basic Methods to Collect Information. Free Management Library. Recuperado en: http://managementhelp.org/businessresearch/methods.htm | |
dc.relation | Martín, S. (1999). La revisión del concepto de vocabulario en la gramática de ELE. Recuperado en: http://marcoele.com/descargas/expolingua_1999.martin.pdf [Retrieved 03-24-2014] | |
dc.relation | Meyer, E. What is Content Analysis?. University of Oxford. Accessed in: http://microsites.oii.ox.ac.uk/tidsr/kb/54/what-content-analysis | |
dc.relation | Millán, T. (2008). Metodología de la Investigación. Consultado en: http://metodoinvestigacion.wordpress.com/2008/02/29/investigacion-cualitativa/ | |
dc.relation | Oxford Dictionaries. Recuperado en: http://www.oxforddictionaries.com/ | |
dc.relation | Rodenes, Vallés & Moncaleano: (2013). E-Learning: características y evaluación. Consultado en: http://www.bdigital.unal.edu.co/38988/1/42932-198754-1-PB.pdf | |
dc.relation | Sistemas de Acreditación de Centros Instituto Cervantes. Recuperado en: http://acreditacion.cervantes.es/ | |
dc.relation | The College Board. (2012) Spanish Language. Course Description. New York. Accessed in http://apcentral.collegeboard.com/apc/public/repository/ap08_spanish_coursedesc.pdf | |
dc.relation | Vásquez C. E. (2014). Tareas 2.0 para el aprendizaje y evaluación de segundas lenguas en entornos virtuales de aprendizaje. Universidad de Sevilla. Sevilla, España. Recuperado en: http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=36829340013[Retrieved 04-18-2014] | |
dc.relation | Pontificia Universidad Javeriana. (2013). Departamento de Lenguas. http://antorchaweb.com/centrolatino/index.php/es/ | |
dc.relation | Ussa, M. (2014): Aprendizaje de lenguas extranjeras y su relación con el contexto. Cuadernos de Lingüística Hispana. Enero Junio de 2011. Recuperado en: http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=322227523009> http://marcoele.com/descargas/expolingua_1999.martin.pdf [Retrieved 05-04-2014] | |
dc.relation | Universidad EAN
http://www.ean.edu.co/index.php?option=com_content&view=article&id=2806&Itemid=1370) | |
dc.relation | Universidad Sergio Arboleda.
http://www.usergioarboleda.edu.co/centro_idiomas/cursos_espanol_intensivo.htm) | |
dc.relation | Universidad de los Andes.
http://catalogo.uniandes.edu.co/Catalogo_General_2011/Formacion_Integral/idioma_extranjero.php)http:// | |
dc.relation | Universidad de la Salle
http://www.lasalle.edu.co/wps/portal/Home/Principal/LaUniversidad/Centrodelenguas/ascentrodelenguas/ccentro_espanol) | |
dc.relation | Instituto Cervantes.
http://prezi.com/bnivhk1rqg0l/el-instituto-cervantes-es-un-organismo-publico-espanol-sin-a/ | |
dc.relation | Instituto Caro y Cuervo.
http://www.caroycuervo.gov.co/about | |
dc.rights | Derechos Reservados - Universidad ECCI, 2014 | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |
dc.subject | Consultivo | |
dc.subject | Asincrónico | |
dc.subject | En auge | |
dc.subject | Advisory | |
dc.subject | Asynchronous | |
dc.subject | Booming | |
dc.title | Business spanish language course for foreigners through virtual - in person classroom modality | |
dc.type | Trabajo de grado - Pregrado | |
dc.type | http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f | |
dc.type | Text | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |
dc.type | https://purl.org/redcol/resource_type/TP | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/updatedVersion | |
dc.type | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |