dc.contributorBadillo Carrillo, Héctor Fabián
dc.creatorBarrios Coll, Angela
dc.creatorRendón Hernández, Angie Tatiana
dc.creatorMazuera Chitiva, Katherin
dc.date2021-08-31T15:16:19Z
dc.date2021-08-31T15:16:19Z
dc.date2015
dc.date.accessioned2022-09-22T12:33:29Z
dc.date.available2022-09-22T12:33:29Z
dc.identifierhttps://repositorio.ecci.edu.co/handle/001/1396
dc.identifier.urihttp://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/3422127
dc.descriptionThis research study had as main objectives to identify participants’ perceptions about the four (4) areas of administration in the Tycoon Anno and at the same time to establish its strengths and weaknesses. In order to obtain such information, a qualitative-descriptive case study was carried out through coding frames and a survey applied to five (5) participants. Thanks to the research valuable results were found which aim at the existence of three (3) areas of administration and one (1) of these is not made evident. On the other hand relevant strengths and weaknesses were found, for those reasons it contributes to do recommendations at the end of the document.
dc.descriptionPregrado
dc.descriptionProfesional en Lenguas Modernas
dc.descriptionLenguas Modernas
dc.format25 p.
dc.formatapplication/pdf
dc.formatapplication/pdf
dc.formatapplication/pdf
dc.formatapplication/pdf
dc.languageeng
dc.publisherUniversidad ECCI
dc.publisherColombia
dc.publisherFacultad de Ciencias Jurídicas, Sociales y Humanas
dc.relationBonilla, E. & Rodriguez, E (1997). Más allá del dilema de los métodos: La investigación en ciencias sociales. Bogotá, Colombia: Editorial Norma.
dc.relationCollantes,V.M, (2010).Novedades de visualización en juegos de empresas para emprendedores no financieros. Recovered from July 4th 2015, in http://www.azc.uam.mx/cyad/posgrado/cjid/pdf/collantes.pdf
dc.relationCoyle-Shapiro,J., Hoque,K., Kessler,I., Pepper,A., Richardson,R.,& Walker,L.(2013). Human resource management,1-60. Recovered from July 3rd 2015, in http://www.londoninternational.ac.uk/sites/default/files/programme_resources/lse/lse_pdf/sub ject_guides/mn3075_ch1-4.pdf
dc.relationDelgado, S. & Camargo, A. (2014). Ventajas del uso de simuladores de negocios. En la licenciatura de Negocios Internacionales de la Universidad Politécnica de Gómez Palacio. Revista Iberoamericana para la Investigación y el Desarrollo Educativo, 02.
dc.relationGómez Álvarez,M.C.(2010).Definición de un método para el diseño de juegos orientados al desarrollo de habilidades gerenciales como estrategia de entrenamiento empresarial.( Tesis maestría inédita).Universidad Nacional de Colombia. Medellín.
dc.relationGonzáles, E., &Cernuzzi, L. (n.d.). Apoyando el aprendizaje de habilidades empresariales mediante la utilización de un simulador. Research Gate, 1-12. Recovered from June 27th 2015, in http://www.tise.cl/2009/tise_2009/pdf/2.pdf
dc.relationHernández,S.,Fernández,C.,& Baptista, P.(2006).Metodología de la investigación (4ta Ed.).Iztapalapa,México D.F.: McGraw-Hill Interamericana.
dc.relationJansen, H. (2012). La lógica de la investigación por encuesta cualitativa y su posición en el campo de los métodos de investigación social. Paradigmas, 4, 39-72
dc.relationJones & Bartlett .(n.d.).What is human resources management.3-18.Recovered from June 27th 2015, in http://samples.jbpub.com/9781449653293/27829_CH01_003_032.pdf
dc.relationMurugan, M.S (2004). Nature and Scope of Management. Management Principles and Practices, 1-27.
dc.relationParamasivan,C.,& Subramanian,T.(n.d.).Financial management.India.: New age International limited
dc.relationPeña N.,&Sedano M. (2014). Utilización de serious games para el aprendizaje de la gestión pública de recursos naturales. Revista electrónica sobre la enseñanza de la Economía Pública,14,36-51.
dc.relationPlata, J., Morales, M., &Arias. (2009).Impacto de los juegos gerenciales en los programas de administración de empresas como herramienta pedagógica [Abstract].Scielo, XVII. Recovered from June 25th 2015, in http://www.scielo.org.co/scielo.php?pid=S0121- 68052009000100006&script=sci_arttext
dc.relationThe chartered institute of marketing .(2009).Marketing and the 7Ps.,1-10.Recovered from July 1st 2015, in http://www.cim.co.uk/files/7ps.pdf
dc.relationUl-Amin,S.(n.d). An Effective use of ICT for Education and Learning by Drawing on Worldwide Knowledge, Research, and Experience.1-13.Recovered From July 5th 2015,in http://www.nyu.edu/classes/keefer/waoe/amins.pdf
dc.relationUrquidi,A.,& Calabor,M. (2014). Aprendizaje a través de juegos de simulación: un estudio de los factores que determinan su eficacia pedagógica. Revista Electrónica de Tecnología Educativa, 47. Recovered from July 3rd 2015,in http://edutec.rediris.es/Revelec2/Revelec47/pdf/Edutec-e_n47_Urquidi-Calabor.pdf
dc.rightsDerechos Reservados - Universidad ECCI, 2015
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.subjectSimuladores gerenciales
dc.subjectAdministración
dc.subjectMercadeo
dc.subjectManagement simulators
dc.subjectAdministration
dc.subjectMarketing
dc.titleResearch report
dc.typeTrabajo de grado - Pregrado
dc.typehttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f
dc.typeText
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.typehttps://purl.org/redcol/resource_type/TP
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/updatedVersion
dc.typehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85


Este ítem pertenece a la siguiente institución