dc.contributorRincón Beltrán, Diego Andrés
dc.creatorCortés Chalar, Liz Ariadna
dc.creatorRodríguez García, Paola Alejandra
dc.creatorMontoya Bonilla, Luisa Fernanda
dc.date2021-11-22T16:20:50Z
dc.date2021-11-22T16:20:50Z
dc.date2021
dc.date.accessioned2022-09-22T12:32:27Z
dc.date.available2022-09-22T12:32:27Z
dc.identifierhttps://repositorio.ecci.edu.co/handle/001/2125
dc.identifier.urihttp://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/3421824
dc.descriptionTable of contents 1. Research problem 6 1.1 Problem description 6 1.2 Problem formulation 7 2. Research Objectives 8 2.1 General Objective 8 2.2 Specific objectives 8 3. Justification and delimitation of the research 9 3.1 Justification 9 4. Reference framework 10 4.1 Theoretical framework 10 4.1.1 Long hospital stay. 10 4.1.2 Hospital Classrooms 12 4.1.3 Educational intervention 14 4.1.4 Learning 15 4.1.5 Education 16 4.1.6 Basic English learning rights for preschool, elementary and high school in Colombia17 4.1.7 Linguistic competence 19 4.1.8 Pragmatics 21 4.1.9 Sociolinguistic 22 4.2 Conceptual framework 24 4.3 Legal framework 27 5. Type of research 32 6. Methodology 33 6.1 Type of study 33 6.2 Population and sample 35 7. Sources of information 35 7.1. Primary sources 35 7.2. Secondary sources 36 8. Resources 36 8.1. Human resources 36 8.2. Physical resources 37 Page 4 de 57 8.3. Digital resources 37 9. Schedule 38 10. Results 42 Search flow and study characteristics 42 Which nursing interventions were identified? 42 Identification 43 Screening 43 Eligibility 43 Included 43 11. Discussion 45 12. Conclusion 50 13. Recommendations 50 14. Appendix A 50 15. References
dc.descriptionPregrado
dc.descriptionProfesional en Lenguas Modernas
dc.descriptionLenguas Modernas
dc.format89 p.
dc.formatapplication/pdf
dc.formatapplication/pdf
dc.formatapplication/pdf
dc.formatapplication/pdf
dc.languageeng
dc.publisherUniversidad ECCI
dc.publisherColombia
dc.publisherDirección de Ciencias Básicas
dc.relationAguilar, M. M., & Gutiérrez, M. R. (2015). Fortalecimiento de la competencia comunicativa en inglés a partir de la identificación de los estilos de aprendizaje de los estudiantes de educación media. Universidad Gran Colombia.
dc.relationAlonso Vergara Novoa, M. E. P. C. (2017). Fortalecimiento de la expresión oral y escrita a través de un andamiaje de escritura creativa colaborativa. Forma y Función, 30(1), 117–155.
dc.relationAndrea Gamboa, & Yenifer Herrera. (2016). Pedagogía Hospitalaria en niños con hemofilia. Universidad Autónoma de Bucaramanga.
dc.relationArksey, H., & O’Malley, L. (2005). Scoping studies: Towards a methodological framework. International Journal of Social Research Methodology: Theory and Practice, 8(1), 19–32. https://doi.org/10.1080/1364557032000119616
dc.relationArredondo, F. B. (2018). María Fernanda Barraza Arredondo.
dc.relationAzize, P. M., Humphreys, A., & Cattani, A. (2011). The impact of language on the expression and assessment of pain in children. Intensive and Critical Care Nursing, 27(5), 235–243.
dc.relationBachman, L. (1990). Competencia comunicativa. Documentos básicos en la enseñanza de lenguas extranjeras.pdf
dc.relationBoletín Oficial del Estado. (2006). Ley orgánuica de educación ESP 0.2. 2006 LOE. BOE Núm. 106. Actualizada 2011, 106, 1–50. https://www.boe.es/buscar/pdf/2006/BOE-A-2006-7899- consolidado.pdf
dc.relationCanale, M., & Swain, M. (1980). Theoretical bases of communicative approaches to second language teaching and testing. Applied Linguistics, 1(1), 1–47. https://doi.org/10.1093/applin/I.1.1
dc.relationCano, E. (1998). Evaluación de la calidad educativa. La Muralla S.A. http://www.terras.edu.ar/biblioteca/12/ECPI_Cano_3_Unidad_1.pdf
dc.relationCastañeda Figueiras, S., & Ortega, I. (2004). Evaluación de estrategias de aprendizaje y orientación motivacional al estudio. Educación, Aprendizaje y Cognición. Teoría En La Práctica, January 2015, 277–29
dc.relationCeballos-Acevedo, T. M., Velásquez-Restrepo, P. A., & Jaén-Posada, J. S. (2014). Duración de la estancia hospitalaria. Metodologías para su intervención. Revista Gerencia y Politicas de Salud, 13(27), 268–289. https://doi.org/10.11144/Javeriana.rgyps13-27.dehm
dc.relationGómez Mendoza, M. Á., Alzate Piedrahíta, M. V., Arbeláez Gómez, M. C., Romero Loaiza, F., & Gallón, H. (2005). Intervención y mediación pedagógica: los usos del texto escolar. Revista Colombiana de Educación, 49, 1–16. https://doi.org/10.17227/01203916.7730
dc.relationGóngora, P., Cortés, M., Carmen, M., Morón, P., Teresa, M., & Martín, R. (2008). La Competencia Lingüística Como Base Del Aprendizaje. International Journal of Developmental and Educational Psychology, 2(1), 177–183.
dc.relationGuillén, M., & Mejía, A. (2002). Actuaciones Educativas en Aulas Hospitalarias: Atención escolar a niños enfermos - Manuel Guillén Cumplido, Ángel Mejía Asensio - Google Libros. In Google Libros. https://books.google.es/books?id=Q2KBvFejLFIC&printsec=frontcover&hl=es#v=onepage &q&f=false%0Ahttps://books.google.es/books?hl=es&lr=&id=Q2KBvFejLFIC&oi=fnd&p g=PA9&dq=educacion+escolar+en+el+niño+oncologico&ots=W7wDmHOha&sig=bVggqv1-IcOk7j0gD6Yh0qEvu5w#v
dc.relationHiggins, J. P., & Green, S. (2011). Cochrane Handbook for Systematic Reviews of Interventions. In Archives of Internal Medicine (Vol. 145, Issue 3).
dc.relationKelo, M., Eriksson, E., & Eriksson, I. (2013). Pilot educational program to enhance empowering patient education of school-age children with diabetes. Journal of Diabetes and Metabolic Disorders, 12(1), 1–7. https://doi.org/10.1186/2251-6581-12-16
dc.relationLeón, A. (2007). Educere la revista Venezolana de Educación. Educere, 11(39), 595–604. http://ve.scielo.org/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1316-49102007000400003
dc.relationMinisterio de Educación Cultura y Deporte Subdirección General de Cooperación Internacional, M. (2002). Marco Común Europeo De Referencia Para Las Lenguas. In Centro Virtual Cervantes.
dc.relationMinisterio de Salud y Protección Social. (2014). Lineamiento para la implementación de la Atención Integral en Salud a la primera infancia, infancia y adolescencia Dirección de Promoción y Prevención. 97. https://www.minsalud.gov.co/sites/rid/Lists/BibliotecaDigital/RIDE/VS/PP/Lineamientoatencion-integral.pdf
dc.relationNickels, M., & Cullen, C. J. (2017). Mathematical thinking and learning through robotics play for children with critical illness: The case of Amelia. Journal for Research in Mathematics Education, 48(1), 22–77.
dc.relationPolaino-Lorente, A., & Lizasoain, O. (1992). La pedagogía hospitalaria en europa: la historia reciente de un movimiento pedagógico innovador. In Psicothema (Vol. 4, Issue Número 1, pp. 49–67). http://www.unioviedo.net/reunido/index.php/PST/article/view/7101
dc.relationSanchez Maryuri. (2018). Impacto de las aulas hospitalarias en el estado emocional de niños con cáncer. Journal of Materials Processing Technology, 1(1), 1–8.
dc.relationTouriñán, J. M. (2011). Intervención educativa, Intervención Pedagógica y Educación: La mirada pedagógica. Revista Portuguesa de Pedagogia, 283–307. https://doi.org/https://doi.org/10.14195/1647-8614_Extra-2011_23
dc.relationVarela, A. L. V., & Delgado, E. M. G. (2015). Riesgo de malnutrición asociado a baja ingesta alimentaria, estancia hospitalaria prolongada y reingreso en un hospital de alto nivel de complejidad en Colombia. Nutricion Hospitalaria, 32(3), 1308–1314. https://doi.org/10.3305/nh.2015.32.3.9416
dc.relationVera, M. del M. S., Sánchez, J. L. S., & Espinosa, M. P. P. (2013). Análisis comparativo de las interacciones presenciales y virtuales de los estudiantes de enseñanza secundaria obligatoria. Educacion XX1, 16(1), 351–374. https://doi.org/10.5944/educxx1.16.1.730
dc.relationTiempo de estancia en medicina interna, 49 Rev Med Inst Mex Seguro Soc 527 (2011). http://www.medigraphic.com/pdfs/imss/im-2011/im115k.pdf
dc.relationN/A
dc.rightsDerechos Reservados - Universidad ECCI, 2021
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.subjectLong hospital stay
dc.subjectChildren
dc.subjectAdolescents
dc.titleInterventions in language acquisition and language competences in spanish-speaking children with a long hospital stay focused on english language. A scoping review
dc.typeTrabajo de grado - Pregrado
dc.typehttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f
dc.typeText
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.typehttps://purl.org/redcol/resource_type/TP
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/updatedVersion
dc.typehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85


Este ítem pertenece a la siguiente institución