dc.contributor | Rincón Beltrán, Diego Andrés | |
dc.creator | Cortés Chalar, Liz Ariadna | |
dc.creator | Rodríguez García, Paola Alejandra | |
dc.creator | Montoya Bonilla, Luisa Fernanda | |
dc.date | 2021-11-22T16:20:50Z | |
dc.date | 2021-11-22T16:20:50Z | |
dc.date | 2021 | |
dc.date.accessioned | 2022-09-22T12:32:27Z | |
dc.date.available | 2022-09-22T12:32:27Z | |
dc.identifier | https://repositorio.ecci.edu.co/handle/001/2125 | |
dc.identifier.uri | http://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/3421824 | |
dc.description | Table of contents
1. Research problem 6
1.1 Problem description 6
1.2 Problem formulation 7
2. Research Objectives 8
2.1 General Objective 8
2.2 Specific objectives 8
3. Justification and delimitation of the research 9
3.1 Justification 9
4. Reference framework 10
4.1 Theoretical framework 10
4.1.1 Long hospital stay. 10
4.1.2 Hospital Classrooms 12
4.1.3 Educational intervention 14
4.1.4 Learning 15
4.1.5 Education 16
4.1.6 Basic English learning rights for preschool, elementary and high school in Colombia17
4.1.7 Linguistic competence 19
4.1.8 Pragmatics 21
4.1.9 Sociolinguistic 22
4.2 Conceptual framework 24
4.3 Legal framework 27
5. Type of research 32
6. Methodology 33
6.1 Type of study 33
6.2 Population and sample 35
7. Sources of information 35
7.1. Primary sources 35
7.2. Secondary sources 36
8. Resources 36
8.1. Human resources 36
8.2. Physical resources 37
Page 4 de 57
8.3. Digital resources 37
9. Schedule 38
10. Results 42
Search flow and study characteristics 42
Which nursing interventions were identified? 42
Identification 43
Screening 43
Eligibility 43
Included 43
11. Discussion 45
12. Conclusion 50
13. Recommendations 50
14. Appendix A 50
15. References | |
dc.description | Pregrado | |
dc.description | Profesional en Lenguas Modernas | |
dc.description | Lenguas Modernas | |
dc.format | 89 p. | |
dc.format | application/pdf | |
dc.format | application/pdf | |
dc.format | application/pdf | |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | eng | |
dc.publisher | Universidad ECCI | |
dc.publisher | Colombia | |
dc.publisher | Dirección de Ciencias Básicas | |
dc.relation | Aguilar, M. M., & Gutiérrez, M. R. (2015). Fortalecimiento de la competencia comunicativa en
inglés a partir de la identificación de los estilos de aprendizaje de los estudiantes de
educación media. Universidad Gran Colombia. | |
dc.relation | Alonso Vergara Novoa, M. E. P. C. (2017). Fortalecimiento de la expresión oral y escrita a través
de un andamiaje de escritura creativa colaborativa. Forma y Función, 30(1), 117–155. | |
dc.relation | Andrea Gamboa, & Yenifer Herrera. (2016). Pedagogía Hospitalaria en niños con hemofilia.
Universidad Autónoma de Bucaramanga. | |
dc.relation | Arksey, H., & O’Malley, L. (2005). Scoping studies: Towards a methodological framework.
International Journal of Social Research Methodology: Theory and Practice, 8(1), 19–32.
https://doi.org/10.1080/1364557032000119616 | |
dc.relation | Arredondo, F. B. (2018). María Fernanda Barraza Arredondo. | |
dc.relation | Azize, P. M., Humphreys, A., & Cattani, A. (2011). The impact of language on the expression
and assessment of pain in children. Intensive and Critical Care Nursing, 27(5), 235–243. | |
dc.relation | Bachman, L. (1990). Competencia comunicativa. Documentos básicos en la enseñanza de
lenguas extranjeras.pdf | |
dc.relation | Boletín Oficial del Estado. (2006). Ley orgánuica de educación ESP 0.2. 2006 LOE. BOE Núm.
106. Actualizada 2011, 106, 1–50. https://www.boe.es/buscar/pdf/2006/BOE-A-2006-7899-
consolidado.pdf | |
dc.relation | Canale, M., & Swain, M. (1980). Theoretical bases of communicative approaches to second
language teaching and testing. Applied Linguistics, 1(1), 1–47.
https://doi.org/10.1093/applin/I.1.1 | |
dc.relation | Cano, E. (1998). Evaluación de la calidad educativa. La Muralla S.A.
http://www.terras.edu.ar/biblioteca/12/ECPI_Cano_3_Unidad_1.pdf | |
dc.relation | Castañeda Figueiras, S., & Ortega, I. (2004). Evaluación de estrategias de aprendizaje y
orientación motivacional al estudio. Educación, Aprendizaje y Cognición. Teoría En La
Práctica, January 2015, 277–29 | |
dc.relation | Ceballos-Acevedo, T. M., Velásquez-Restrepo, P. A., & Jaén-Posada, J. S. (2014). Duración de la
estancia hospitalaria. Metodologías para su intervención. Revista Gerencia y Politicas de
Salud, 13(27), 268–289. https://doi.org/10.11144/Javeriana.rgyps13-27.dehm | |
dc.relation | Gómez Mendoza, M. Á., Alzate Piedrahíta, M. V., Arbeláez Gómez, M. C., Romero Loaiza, F.,
& Gallón, H. (2005). Intervención y mediación pedagógica: los usos del texto escolar.
Revista Colombiana de Educación, 49, 1–16. https://doi.org/10.17227/01203916.7730 | |
dc.relation | Góngora, P., Cortés, M., Carmen, M., Morón, P., Teresa, M., & Martín, R. (2008). La
Competencia Lingüística Como Base Del Aprendizaje. International Journal of
Developmental and Educational Psychology, 2(1), 177–183. | |
dc.relation | Guillén, M., & Mejía, A. (2002). Actuaciones Educativas en Aulas Hospitalarias: Atención
escolar a niños enfermos - Manuel Guillén Cumplido, Ángel Mejía Asensio - Google Libros.
In Google Libros.
https://books.google.es/books?id=Q2KBvFejLFIC&printsec=frontcover&hl=es#v=onepage
&q&f=false%0Ahttps://books.google.es/books?hl=es&lr=&id=Q2KBvFejLFIC&oi=fnd&p
g=PA9&dq=educacion+escolar+en+el+niño+oncologico&ots=W7wDmHOha&sig=bVggqv1-IcOk7j0gD6Yh0qEvu5w#v | |
dc.relation | Higgins, J. P., & Green, S. (2011). Cochrane Handbook for Systematic Reviews of Interventions.
In Archives of Internal Medicine (Vol. 145, Issue 3). | |
dc.relation | Kelo, M., Eriksson, E., & Eriksson, I. (2013). Pilot educational program to enhance empowering
patient education of school-age children with diabetes. Journal of Diabetes and Metabolic
Disorders, 12(1), 1–7. https://doi.org/10.1186/2251-6581-12-16 | |
dc.relation | León, A. (2007). Educere la revista Venezolana de Educación. Educere, 11(39), 595–604.
http://ve.scielo.org/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1316-49102007000400003 | |
dc.relation | Ministerio de Educación Cultura y Deporte Subdirección General de Cooperación Internacional,
M. (2002). Marco Común Europeo De Referencia Para Las Lenguas. In Centro Virtual
Cervantes. | |
dc.relation | Ministerio de Salud y Protección Social. (2014). Lineamiento para la implementación de la
Atención Integral en Salud a la primera infancia, infancia y adolescencia Dirección de
Promoción y Prevención. 97.
https://www.minsalud.gov.co/sites/rid/Lists/BibliotecaDigital/RIDE/VS/PP/Lineamientoatencion-integral.pdf | |
dc.relation | Nickels, M., & Cullen, C. J. (2017). Mathematical thinking and learning through robotics play for
children with critical illness: The case of Amelia. Journal for Research in Mathematics
Education, 48(1), 22–77. | |
dc.relation | Polaino-Lorente, A., & Lizasoain, O. (1992). La pedagogía hospitalaria en europa: la historia
reciente de un movimiento pedagógico innovador. In Psicothema (Vol. 4, Issue Número 1,
pp. 49–67). http://www.unioviedo.net/reunido/index.php/PST/article/view/7101 | |
dc.relation | Sanchez Maryuri. (2018). Impacto de las aulas hospitalarias en el estado emocional de niños con
cáncer. Journal of Materials Processing Technology, 1(1), 1–8. | |
dc.relation | Touriñán, J. M. (2011). Intervención educativa, Intervención Pedagógica y Educación: La mirada
pedagógica. Revista Portuguesa de Pedagogia, 283–307.
https://doi.org/https://doi.org/10.14195/1647-8614_Extra-2011_23 | |
dc.relation | Varela, A. L. V., & Delgado, E. M. G. (2015). Riesgo de malnutrición asociado a baja ingesta
alimentaria, estancia hospitalaria prolongada y reingreso en un hospital de alto nivel de
complejidad en Colombia. Nutricion Hospitalaria, 32(3), 1308–1314.
https://doi.org/10.3305/nh.2015.32.3.9416 | |
dc.relation | Vera, M. del M. S., Sánchez, J. L. S., & Espinosa, M. P. P. (2013). Análisis comparativo de las
interacciones presenciales y virtuales de los estudiantes de enseñanza secundaria obligatoria.
Educacion XX1, 16(1), 351–374. https://doi.org/10.5944/educxx1.16.1.730 | |
dc.relation | Tiempo de estancia en medicina interna, 49 Rev Med Inst Mex Seguro Soc 527 (2011).
http://www.medigraphic.com/pdfs/imss/im-2011/im115k.pdf | |
dc.relation | N/A | |
dc.rights | Derechos Reservados - Universidad ECCI, 2021 | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |
dc.subject | Long hospital stay | |
dc.subject | Children | |
dc.subject | Adolescents | |
dc.title | Interventions in language acquisition and language competences in spanish-speaking children with a long hospital stay focused on english language. A scoping review | |
dc.type | Trabajo de grado - Pregrado | |
dc.type | http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f | |
dc.type | Text | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |
dc.type | https://purl.org/redcol/resource_type/TP | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/updatedVersion | |
dc.type | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |