dc.contributorpnovoa@ucv.edu.pe
dc.creatorNovoa, CPF
dc.creatorCancino, VRF
dc.creatorFlores, SWS
dc.creatorNieto, GJ
dc.date.accessioned2019-06-15T04:51:58Z
dc.date.accessioned2020-09-22T22:19:36Z
dc.date.available2019-06-15T04:51:58Z
dc.date.available2020-09-22T22:19:36Z
dc.date.created2019-06-15T04:51:58Z
dc.date.issued2018-12
dc.identifierNovoa Castillo, P. F., Cancino Verde, R. F., Flores Sotelo, W. S., Gamboa, J. N., & Venturo Orbegoso, C. O. (2018). The Harmonic Mind Map in the Comprehension of Narrative Texts in University Students. PROPOSITOS Y REPRESENTACIONES, 6(2), 575–606. https://doi.org/10.20511/pyr2018.v6n2.243
dc.identifier2307-7999
dc.identifierhttps://hdl.handle.net/20.500.12692/34279
dc.identifier10.20511/pyr2018.v6n2.243
dc.identifier.urihttp://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/3211388
dc.description.abstractThis article deals with the effect of the Harmonic Mind Maps (HMM) in the comprehension of narrative texts of university students. To achieve this purpose, a quasi-experimental research was carried out within the quantitative approach. From a population of 1500 students belonging to the I Semester of university, a sample of 83 students was taken, and they were divided into two groups: one of control (43) and the other one experimental (40). For the collection of data, adaptations of the PISA Test, 2015 were used. After the application of the HMM, it is concluded that its use positively influences the comprehension of narrative texts.
dc.description.abstractEl presente artículo trata sobre el efecto de los Mapas Mentales Armónicos (MMA) en la comprensión de textos narrativos de estudiantes universitarios. Para lograr este propósito se realizó una investigación cuasi-experimental dentro del enfoque cuantitativo. De una población de 1500 alumnos pertenecientes al I Ciclo de una universidad, se tomó una muestra de 83 estudiantes distribuidos en dos grupos: uno de control (43) y otro experimental (40). Para la recolección de datos se utilizó adaptaciones de la Prueba PISA, 2015. Luego de la aplicación de los MMA, se concluye que su uso influencia de manera positiva la comprensión de textos narrativos.
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad San Ignacio de Loyola
dc.relationhttp://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/243
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/pe/
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAtribución-NoComercial-CompartirIgual 2.5 Perú
dc.sourceUniversidad César Vallejo
dc.sourcePROPOSITOS Y REPRESENTACIONES
dc.source6
dc.source575-606
dc.subjectReading comprehension
dc.subjectNarrative texts
dc.subjectMind maps
dc.subjectUniversity students
dc.subjectHarmonic mind
dc.subjectComprensión lectora
dc.subjectTextos narrativos
dc.subjectMapa mental
dc.subjectEstudiantes universitarios
dc.subjectMapa mental armónico.
dc.titleThe Harmonic Mind Map in the Comprehension of Narrative Texts in University Students
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article


Este ítem pertenece a la siguiente institución