dc.contributorGonzález Tovar, Luis Eduardo (Director de tesis)
dc.creatorRamos Bonilla, Sandra Lizeth
dc.date.accessioned2018-06-06T13:54:06Z
dc.date.available2018-06-06T13:54:06Z
dc.date.created2018-06-06T13:54:06Z
dc.date.issued2016
dc.identifierRamos Bonilla, S. L. (2016). Importance of mastering communication skills of the english language in professional and job performance of the industrial managers of the Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia. (Trabajo de grado). Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia, Duitama. http://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/2019
dc.identifierhttps://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/2019
dc.description.abstractIn this paper, a study is described that presents largely the importance of the English language proficiency among Industrial Administration's graduates of the Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia, to allow access to better job positions or opportunities to study abroad, considering English as a tool linguistic, that allows a professional, intellectual and personal development more complete, to let this language be the most widely used worldwide. The information of students, faculty, alumni, the Industrial Administration's School and the International Institute of Foreign Languages of the UPTC, was collected through surveys, in order to know their opinions against the language, that is, what is the importance of English for them in professional terms, what they think about the courses offered by the University, efforts towards improving the proficiency of the English language, by the School and the Institute, among others. The results of this study clearly shows the acceptance and willingness that students and teachers have towards the English language, regarding the participation of the courses offered by the International Institute of Foreign Languages and the use of content in English in the development of the classes also more than half of the graduates surveyed said, that they had lost jobs or study opportunities for not having a good English level. Finally, graduates and teachers agreed that the Industrial Administration's School should do more to improve proficiency in this language.
dc.languageeng
dc.publisherUniversidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
dc.publisherEscuela de Administración Industrial
dc.publisherFacultad Seccional Duitama
dc.relationLOBACHEV, Sergey. Top languages in global information production. En: Partnership: the Canadian Journal of Library and Information Practice and Research. Vol. 3. No. 2 (2008); ISSN: educaito11-9593.
dc.relationBERMÚDEZ JIMÉNEZ Jenny y FANDIÑO PARRA Yamith. El fenómeno bilingüe: perspectivas y tendencias en bilingüismo. In: Revista de la UNIVERSIDAD DE LA SALLE. No. 59 (2012): p. ISSN 0120-6877.
dc.relationLOBACHEV, Sergey. Top languages in global information production. En: Partnership: the Canadian Journal of Library and Information Practice and Research. Vol. 3. No. 2 (2008); ISSN: educaito11-9593.
dc.relationJIMENEZ DIAZ, John Jaime. DESARROLLO DE LA COMPRENSION LECTURA DE LOS TEXTOS MULTIDIMEDIALES EN UNA LENGUA EXTRANGERA MEDIANTE LA ENSEÑANZA DE ESTRATEGIAS DE LECTURA. Doctoral Thesis. Medellín. Universidad de Antioquia, 2013. 41 p.
dc.relationMANZANO DIAZ, Mirta. Estilos de Aprendizaje, Estrategias de la lectura y su relación con el Rendimiento Académico en la segunda lengua. Doctoral Thesis. Granada. Universidad de Granada, 2007. 31 p.
dc.relationBERNAUS, Mercè. Didáctica de las lenguas extranjeras en la Educación Segundaria Obligatoria. Madrid, Síntesis educación, cited by MANGA, André-Marie. LENGUA SEGUNDA (L2) LENGUA EXTRANJERA (LE): FACTORES E INCIDENCIAS DE ENSEÑANZA/APRENDIZAJE. In; RESVISTA ELECTRONICA DE ESTUDIOS FILOSOFICOS. No.16. (Dic., 2008); P. ISSN 1577-6921
dc.relationMANGA. Op. Cit., p. 33.
dc.relationKEEFE, J. Aprendiendo perfiles de aprendizaje: manual de examinador, cited by MANZANO DIAZ, Mirtha. Estilos de Aprendizaje, Estrategias de Lectura y su relación con el Rendimiento Académico en la segunda lengua. Doctoral Thesis. Granada. Universidad de Granada, 2007. 102 p.
dc.relationIbid., p. 34.
dc.relationMONTOYA, Alexandra MONTOYA, Iván y CASTELLANOS Oscar. Situación de la competitividad de las Pyme en Colombia: elementos actuales y retos. In: Revista UNAL. Vol. 28. No. 1 (2010).
dc.relationMONTOYA, Alexandra MONTOYA, Iván y CASTELLANOS Oscar. DE LA NOCIÓN DE COMPETITIVIDAD A LAS VENTAJAS DE LA INTEGRACIÓN EMPRESARIAL. In: Revista Facultad de Ciencias Económicas: Investigación y Reflexión. vol.16. No.1 (Jan., 2008); P. ISSN 0121-6805.
dc.relationJIMENEZ DIAZ, John Jaime. DESARROLLO DE LA COMPRENSION LECTURA DE LOS TEXTOS MULTIDIMEDIALES EN UNA LENGUA EXTRANGERA MEDIANTE LA ENSEÑANZA DE ESTRATEGIAS DE LECTURA. Doctoral Thesis. Medellín. Universidad de Antioquia, 2013. 38 p.
dc.relationBrown, H. D. Breaking the language barrier, cited by CALDERÓN MORA, Roxy. LOS FUNDAMENTOS CURRICULARES EN LA ENSEÑANZA DEL INGLÉS A DISTANCIA: UN ACERCAMIENTO A PARTIR DE LA TEORÍA Y DE LA REFLEXIÓN DE LA PRÁCTICA EDUCATIVA. In: Revista Educación. Vol. 29. No. 2 (2005); ISSN: 0379-7082.
dc.relationGONZALEZ, Adriana y SIERRA, Nelly. Retos y posibilidades de la enseñanza del inglés basada en contenidos en la educación superior: visión de los docentes en una experiencia en Colombia. In: Nucleo. vol.20. No.25 (2008); P. ISSN 0798-9784.
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAtribución-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0)
dc.rightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rightsCopyright (c) 2016 Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
dc.titleImportance of mastering communication skills of the english language in professional and job performance of the industrial managers of the Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
dc.typeTrabajo de grado - Pregrado


Este ítem pertenece a la siguiente institución