Analyse de politiques de la recherche en éducation supérieure: négociant les dilemmes;
Análise de políticas de pesquisa na educação superior: negociando dilemas

dc.creatorBarnett, Ronald; University Collage London
dc.creatorParry, Gareth; University of Sheffield
dc.date.accessioned2018-02-24T15:24:46Z
dc.date.accessioned2020-04-16T18:33:06Z
dc.date.available2018-02-24T15:24:46Z
dc.date.available2020-04-16T18:33:06Z
dc.date.created2018-02-24T15:24:46Z
dc.date.created2020-04-16T18:33:06Z
dc.identifier2027-1182
dc.identifier2027-1174
dc.identifierhttp://hdl.handle.net/10554/26403
dc.description.abstractIncreasingly, qualitative research is funded by agencies – whether government or national agencies or in the private sector – that have a direct interest in the research that they are funding.  Especially in qualitative research in such situations, methodological issues arise but so too do dilemmas, both in the actual conduct of the study and in the writing and the positioning of ensuing texts (for example, in relation to value neutrality and value commitment, in doing justice to the multiple and conflicting interests of various constituencies and in steering among competing ideologies).  Here, in this paper, such dilemmas are brought out in an account of a study conducted in the UK in the 1990s, to review and to evaluate the UK’s then quality assurance system.
dc.languagespa
dc.publisherEditorial Pontificia Universidad Javeriana
dc.relationhttp://revistas.javeriana.edu.co/index.php/MAGIS/article/view/11857/pdf
dc.relationMagis. Revista Internacional de Investigación en Educación; Vol. 7, Núm. 14 (2014): Edición Especial. Dilemas y desafíos en investigación cualitativa en educación. Algunas respuestas desde la investigación; 69-84
dc.relationInternational Journal of Research in Education; Vol. 7, Núm. 14 (2014): Edición Especial. Dilemas y desafíos en investigación cualitativa en educación. Algunas respuestas desde la investigación; 69-84
dc.relationRevue Internationale de Rechersches en Education; Vol. 7, Núm. 14 (2014): Edición Especial. Dilemas y desafíos en investigación cualitativa en educación. Algunas respuestas desde la investigación; 69-84
dc.relationRevista Internacional de Pesquisa em Educacao; Vol. 7, Núm. 14 (2014): Edición Especial. Dilemas y desafíos en investigación cualitativa en educación. Algunas respuestas desde la investigación; 69-84
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.titlePolicy analysis research in higher education: negotiating dilemmas
dc.titleAnalyse de politiques de la recherche en éducation supérieure: négociant les dilemmes
dc.titleAnálise de políticas de pesquisa na educação superior: negociando dilemas


Este ítem pertenece a la siguiente institución