es | en | pt | fr
    • Presentación
    • Países
    • Instituciones
    • Participa
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
        Ver ítem 
        •   Inicio
        • Jamaica
        • Universidades
        • University of the West Indies (Jamaica)
        • Ver ítem
        •   Inicio
        • Jamaica
        • Universidades
        • University of the West Indies (Jamaica)
        • Ver ítem

        An Exploratory Qualitative Study of Secondary Teachers’ Classroom Assessment Literacy and Practices at Superville High School, Trinidad

        Fecha
        2017
        Registro en:
        http://hdl.handle.net/2139/47334
        http://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/3024481
        Autor
        Mark, Nicola
        Institución
        • University of the West Indies (Jamaica)
        Resumen
        This qualitative study explored the assessment literacy and practices of teachers at a secondary school in Trinidad and Tobago. The participants in the study were five teachers (one male and four females) of the school. Data were collected through interviews and classroom observations. A synthesis of the findings revealed that although the participants were familiar with the basic concepts in assessment, they generally demonstrated limited classroom assessment literacy, which adversely impacted their ability to implement high-quality assessments. In addition, institutional and socio-cultural contextual factors were also found to have influenced their assessment literacy practices.
        Materias

        Mostrar el registro completo del ítem


        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018
         

        EXPLORAR POR

        Instituciones
        Fecha2011 - 20202001 - 20101951 - 20001901 - 19501800 - 1900

        Explorar en Red de Repositorios

        Países >
        Tipo de documento >
        Fecha de publicación >
        Instituciones >

        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018