dc.contributorAsesora
dc.creatorArango B., Gustavo Adolfo
dc.creatorIsaacs, Laura
dc.date.accessioned2012-10-27T16:38:11Z
dc.date.accessioned2019-05-30T17:54:28Z
dc.date.available2012-10-27T16:38:11Z
dc.date.available2019-05-30T17:54:28Z
dc.date.created2012-10-27T16:38:11Z
dc.date.issued2011-10-01
dc.identifierhttp://hdl.handle.net/10906/67891
dc.identifierhttp://biblioteca2.icesi.edu.co/cgi-olib?session=-1&infile=details.glu&loid=240927&rs=6813796&hitno=1
dc.identifier.urihttp://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/2935651
dc.description.abstractPunta Zur, will be a casual restaurant in the fast food category, located in Granada, Cali and is operations begins in June 2012. The products offered are typical dishes of the South American continent, including choripán and skewers (beef, pork and chicken). The restaurant will also offer french fries, fried yucca, plantain chips. natural juices, sodas and beers. In Punta Zur guests will find a place where they can enjoy a delicious meal and share a special moment with friends and family with an excellent customer service. Dishes are prepared with the highest standards of quality and hygiene. Punta Zur is offering a unique culinary style in the city of Cali, where people will enjoy a delicious meal with a special atmosphere, friendly and enlivened with fun music and music videos. Internet (Groupon, social media), media print and word of mouth are the main tools to advertise the restaurant. The restaurant team will be a manager, a chef, a kitchen assistant and two waiters. Respect, responsibility, integrity and team work are core values of the business. The resources required for this project will be $ 68,000,000. The minimum rate of return of the project is 20% and sales projections show a projected internal rate of return of 22.56%. The management of the restaurant will be made by its partners Gustavo Arango and Laura Isaacs and activities of each will be divided to achieve the strategies proposed. The operation will be headed by Gustavo Arango and financial management and advertising will be headed by Laura Isaacs
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Icesi
dc.publisherFacultad de Ciencias Administrativas y Económicas
dc.publisherMaestría en Administración
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsEL AUTOR, expresa que la obra objeto de la presente autorización es original y la elaboró sin quebrantar ni suplantar los derechos de autor de terceros, y de tal forma, la obra es de su exclusiva autoría y tiene la titularidad sobre éste. PARÁGRAFO: en caso de queja o acción por parte de un tercero referente a los derechos de autor sobre el artículo, folleto o libro en cuestión, EL AUTOR, asumirá la responsabilidad total, y saldrá en defensa de los derechos aquí autorizados; para todos los efectos, la Universidad Icesi actúa como un tercero de buena fe. Esta autorización, permite a la Universidad Icesi, de forma indefinida, para que en los términos establecidos en la Ley 23 de 1982, la Ley 44 de 1993, leyes y jurisprudencia vigente al respecto, haga publicación de este con fines educativos Toda persona que consulte ya sea la biblioteca o en medio electróico podrá copiar apartes del texto citando siempre la fuentes, es decir el título del trabajo y el autor.
dc.subjectFACULTAD DE CIENCIAS ADMINISTRATIVAS Y ECONÓMICAS
dc.subjectPRODUCCIÓN INTELECTUAL REGISTRADA - UNIVERSIDAD ICESI
dc.subjectMAESTRÍA EN ADMINISTRACIÓN-TESIS
dc.subjectPLAN DE EMPRESA
dc.subjectESPÍRITU EMPRESARIAL
dc.subjectRESTAURANTES
dc.subjectANÁLISIS DE MERCADO
dc.subjectRESTAURANT
dc.subjectCASUAL FOOD
dc.titlePlan de empresa para la creación de un restaurante de comida casual argentina Punta Zur
dc.typeTesis


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