dc.contributorAsesora
dc.creatorQuintero Yepes, Andrés
dc.creatorRomero Velasquez, Julia M.
dc.date.accessioned2012-10-06T17:00:18Z
dc.date.accessioned2019-05-30T17:53:54Z
dc.date.available2012-10-06T17:00:18Z
dc.date.available2019-05-30T17:53:54Z
dc.date.created2012-10-06T17:00:18Z
dc.date.issued2011-10-01
dc.identifierhttp://hdl.handle.net/10906/67643
dc.identifierhttp://biblioteca2.icesi.edu.co/cgi-olib?session=-1&infile=details.glu&loid=241720&rs=6712658&hitno=1
dc.identifier.urihttp://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/2935587
dc.description.abstractIn Colombia, over the past five years, the restaurant industry has grown 6,1% annually, according to the Colombian Association of Foodservice Industry (Acodres). In this way, the cuisine has attracted new business segment and has given life to a market of consumers demanding and selective. The trend of healthy food, cooking as social space and originality, will continue to be major players for this sector. This business plan aims to demonstrate the feasibility and the great opportunity that is being present today in the city of Santiago de Cali, for establishment of a gourmet restaurant in Granada, because Cali has been specialized this area to the point that has becomes a focus to encouragement the restaurant industry to national wide. The proposal will be presented below in the document, it´s about the creating a TEX-MEX restaurant in Granada, whose target is young people between 24 and 50 years with a high socioeconomic level from the city of Cali and surrounding The project requires an initial investment of sixty one million five hundred thousand Colombian pesos (COP$61.500.000), which generated in the first year of sales (2012) earnings for COL$22,334,811, recovering in the second year the investment. For the success of this business will be implemented teamwork policies, empowerment end quality control of inputs and finished products. However, the main risk involve are roads currently closed for the megaobras, that cause a decrease in customers, other risk it´s the penetration if renowned international restaurants to this area.
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad IcesI
dc.publisherFacultad de Ciencias Administrativas y Económicas
dc.publisherMaestría en Administración
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsEL AUTOR, expresa que la obra objeto de la presente autorización es original y la elaboró sin quebrantar ni suplantar los derechos de autor de terceros, y de tal forma, la obra es de su exclusiva autoría y tiene la titularidad sobre éste. PARÁGRAFO: en caso de queja o acción por parte de un tercero referente a los derechos de autor sobre el artículo, folleto o libro en cuestión, EL AUTOR, asumirá la responsabilidad total, y saldrá en defensa de los derechos aquí autorizados; para todos los efectos, la Universidad Icesi actúa como un tercero de buena fe. Esta autorización, permite a la Universidad Icesi, de forma indefinida, para que en los términos establecidos en la Ley 23 de 1982, la Ley 44 de 1993, leyes y jurisprudencia vigente al respecto, haga publicación de este con fines educativos Toda persona que consulte ya sea la biblioteca o en medio electróico podrá copiar apartes del texto citando siempre la fuentes, es decir el título del trabajo y el autor.
dc.subjectFACULTAD DE CIENCIAS ADMINISTRATIVAS Y ECONÓMICAS
dc.subjectPRODUCCIÓN INTELECTUAL REGISTRADA - UNIVERSIDAD ICESI
dc.subjectMAESTRÍA EN ADMINISTRACIÓN-TESIS
dc.subjectPLAN DE EMPRESA
dc.subjectESPÍRITU EMPRESARIAL
dc.subjectANÁLISIS DE MERCADO
dc.subjectANÁLISIS FINANCIERO
dc.subjectRESTAURANTES
dc.subjectPREFERENCIAS DE LOS CONSUMIDORES
dc.subjectRESTAURANT INDUSTRY
dc.subjectBusiness
dc.subjectEMPOWERMENT
dc.titlePlan de empresa para un restaurante de comida TEX-MEX
dc.typeTesis


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