es | en | pt | fr
    • Presentación
    • Países
    • Instituciones
    • Participa
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
        Ver ítem 
        •   Inicio
        • Venezuela
        • Universidades
        • Universidad de los Andes (Venezuela)
        • Ver ítem
        •   Inicio
        • Venezuela
        • Universidades
        • Universidad de los Andes (Venezuela)
        • Ver ítem

        Online distance learning at the university of los andes: A software engineering approach.

        Registro en:
        T016300002130/0
        http://www.saber.ula.ve/handle/123456789/15874
        http://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/200149
        Autor
        Sandia, Beatriz E.
        Montilva C., Jonás
        Institución
        • Universidad de los Andes (Venezuela)
        Resumen
        Online distance learning at the university of los andes: A software engineering approach. (Sandia S. Beatriz,Montilva Jonás .) Abstract This paper focuses on the application of good practices to the development of instructional web sites. The development of a web site, to support a distance or campus-based online course, is a very complex process that involves many instructional and technical aspects, including the instructional purpose of the course, its content, its structure, its interface, and its teaching-learning activities. The use of a method is essential for dealing with the complexity of this process. We describe, in this paper, a software engineering method that helps course designers and teachers to develop high quality instructional web sites. The design of the method was based on the integration of well-known principles, concepts and process models borrowed from instructional design and object-oriented software engineering. The method addresses the managerial processes required to plan, organize, and control the project, as well as the instructional and technical activities involved in the development of high quality course sites. The application of the method to the design of ODL courses at the University of Los Andes-Venezuela is discussed very briefly. I Conferencia Anual Ariadne. Leuven, Bélgica
         
        bsandia@ula.ve
         
        jonas@ula.ve
         
        Nivel monográfico
         
        Materias
        Estudios interactivos a distancia
        Facultad de Ingeniería
        Consejo de Estudios Interactivos a Distancia
        Inglés
        Ingeniería
        Artículos

        Mostrar el registro completo del ítem


        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018
         

        EXPLORAR POR

        Instituciones
        Fecha2011 - 20202001 - 20101951 - 20001901 - 19501800 - 1900

        Explorar en Red de Repositorios

        Países >
        Tipo de documento >
        Fecha de publicación >
        Instituciones >

        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018