Tesis
La valuación de puestos y su influencia en el clima organizacional de los trabajadores de la empresa Maestro Perú S.A. de la ciudad de Trujillo periodo 2012.
Autor
Apaéstegui Pairazamán, Claudia Paola
Institución
Resumen
The Valuation of positions, aims to give an overview, both partners, and the organization on various aspects of organizational structure, actions, responsibilities and duties include implementing a charge. With regard to the valuation of positions organization, allows executives, effectively manage the various steps of human resources, such as the induction process and integration of new employees in the organization, selection and recruitment. The present research is to analyze whether the method of valuation of existing positions in the organizational climate affects the workers of the company Maestro Peru SA period 2012, and then describe it. In the end it is proposed to give a numerical value to the ranking of the company to determine the salary scale of charges. The company Master branch Trujillo has 70 workers that are the study population, for obtaining information was the application of the technique of his instrument survey questionnaire and interview technique with his instrument. In conclusion it was found that the company applies the valuation method by simple hierarchy of posts showing the results using, which is not the proper valuation method for company positions. La Valuación de puestos, tiene como objetivo dar una visión general, tanto a los colaboradores, como a la organización sobre diversos aspectos relacionados con la estructura organizacional, las acciones, responsabilidades y deberes que incluye la ejecución de un determinado cargo. El presente trabajo de investigación tiene como objetivo analizar si el método de valuación de puestos existente influye en el clima organizacional de los trabajadores de la empresa Maestro Perú S.A. periodo 2012, para luego describirlo. La empresa Maestro sucursal Trujillo cuenta con 70 trabajadores, que son la población a estudiar; para la obtención de información se hizo la aplicación de la técnica de la encuesta con su instrumento el cuestionario. Como conclusión se obtuvo que la empresa aplica el método de valuación por jerarquización simple de puestos, mostrando con ayuda de los resultados, que no es el método de valuación de puestos adecuado para la empresa.