dc.creatorTellez Murcia, Leidy Johanna
dc.creatorQuintero Idárraga, Ubaned
dc.date2014-04-22T15:06:49Z
dc.date2021-11-02T19:41:59Z
dc.date2014-04-22T15:06:49Z
dc.date2021-11-02T19:41:59Z
dc.date2013
dc.identifierT371.912 T275;6310000106862 F2535
dc.identifierhttps://hdl.handle.net/11059/4040
dc.descriptionIn this document we will discuss the complexity around education for the deaf. The most important issue to consider is about the long process students have to assume when they learn English as a foreign language. All human beings acquire a mother tongue during their first few years of life; for many of the hearing impaired, the mother tongue is a sign language code that differs according to place of origin. Sign languages are significantly disparate from oral languages in that they are not produced or perceived in the same way as oral languages. This is to say, sign languages rely on visual perception, whereas oral languages depend on auditory perception. As a reflection we discuss about how effective is for deaf students to learn a language they will never speak, they will never listen and which is not communicatively useful abroad.
dc.formatapplication/pdf
dc.formatapplication/pdf
dc.languageeng
dc.publisherPereira : Universidad Tecnológica de Pereira
dc.publisherFacultad de Bellas Artes y Humanidades
dc.publisherLicenciatura en Lengua Inglesa
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
dc.rightsEL AUTOR, manifiesta que la obra objeto de la presente autorización es original y la realizó sin violar o usurpar derechos de autor de terceros, por lo tanto la obra es de exclusiva autoría y tiene la titularidad sobre la misma. PARÁGRAFO: En caso de presentarse cualquier reclamación o acción por parte de un tercero en cuanto a los derechos de autor sobre la obra en cuestión, EL AUTOR, asumirá toda la responsabilidad, y saldrá en defensa de los derechos aquí autorizados; para todos los efectos la universidad actúa como un tercero de buena fe. EL AUTOR, autoriza a LA UNIVERSIDAD TECNOLOGICA DE PEREIRA, para que en los términos establecidos en la Ley 23 de 1982, Ley 44 de 1993, Decisión andina 351 de 1993, Decreto 460 de 1995 y demás normas generales sobre la materia, utilice y use la obra objeto de la presente autorización.
dc.rightsopenAccess
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subjectInglés - Enseñanza
dc.subjectPersonas con discapacidades
dc.subjectMulticulturalismo
dc.subjectEducación de sordos
dc.subjectEducación especial
dc.titleAttitudes of preservice teachers towards teaching deaf and ESL students
dc.typeArticle


Este ítem pertenece a la siguiente institución