Artículos de revistas
Summit between West Chester University, Pennsylvania, USA and Universidad Nacional, Heredia Costa Rica. Global Library Literacy Initiative: An Intercultural Learning Experience
Encuentro entre la Universidad de West Chester, Pennsylvania, EE.UU. y la Universidad Nacional, Heredia Costa Rica.
Autor
Reyes, Awilda
Marvin, Stephen
Sánchez, Ana
Institución
Resumen
This document describes the experience of academic cooperation between professionals in the field of library science, both from West Chester University (WCU), and the National University (UNA) of Costa Rica. The event took place at West Chester University during the week May 4th to May 8th, 2009. The objectives of this revolved around the exchange of ideas and interests in the academic and cultural relations between the two universities. In addition, it unveiled several services and procedures in the handling of information and highlighted the importance of promoting the exchange of students from both institutions. Finally, this article highlights the schedule of activities to integrate international and intercultural perspective in various areas related to the teaching-learning process, the contribution of university libraries on student success and techniques of information dissemination. Este documento presenta la experiencia de cooperación académica entre profesionales en el área de la Bibliotecología, tanto de la Universidad de West Chester como de la Universidad Nacional de Costa Rica. La actividad se llevó a cabo en la Universidad de West Chester entre el 4 y el 8 de mayo de 2009. Los objetivos de esta giraron en torno al intercambio de ideas e intereses en los ámbitos académicos y culturales. Además, se dieron a conocer diversos servicios y procedimientos en el manejo de la información y se destacó la importancia de promover el intercambio de estudiantes entre ambas instituciones. Por último, este artículo destaca el cronograma de actividades destinadas a integrar la perspectiva internacional e intercultural en diversas áreas relacionadas con el proceso de enseñanza-aprendizaje, la contribución de las bibliotecas universitarias en el éxito estudiantil y las técnicas de diseminación de la información.