Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 339
Multiple Intelligences In The Development Of Expository Writing Production Of Eight Grade Students In A Private Institution
(Universidad del Quindío, Programa de Licenciatura en Lenguas Modernas, 2016-11-28)
Nowadays in the globalized society in which we lived it is important to acquire, master and know how to teach a foreign language. For this reason, the current action research sought to improve the expository writing ...
Do Executive Functions Predict Written Composition?: Effects beyond Age, Verbal Intelligence and Reading Comprehension
(Polish Neuropsychological Society, 2015-09)
Background: Several studies have revealed the importance of executive functioning processes for school learning. However, research examining which specific executive functions (EFs) can influence written expression is ...
Do Executive Functions Predict Written Composition? Effects beyond Age, Verbal Intelligence and Reading Comprehension
(Polish Neuropsychological Society, 2015-04)
Several studies have revealed the importance of executive functioning processes for school learning. However, research examining which specific executive functions (EFs) can influ- ence written expression is scarce. This ...
Texto expositivo
(Universidad Nacional de Educación, 2019)
Production of expository articles at the university level: textual characteristicsProducción de artículos de divulgación expositiva en el nivel universitario: características textuales
(Universidad Internacional del Ecuador, extensión Guayaquil, 2022)
RELEVANT AND IRRELEVANT SEDUCTIVE DETAILS IN EXPOSITORY TEXT: EFFECTS ON RECALL AND COMPREHENSION IN READERS WITH LOW PRIOR KNOWLEDGEDETALLES SEDUCTORES RELEVANTES E IRRELEVANTES EN UN TEXTO EXPOSITIVO: EFECTOS SOBRE LA COMPRENSIÓN Y EL RECUERDO EN LECTORES CON BAJO CONOCIMIENTO PREVIO
(Universidad Católica del Uruguay, 2014)
Using biographical details as seductive information in a science textEl uso de detalles biográficos como información seductora en el texto de ciencias
(Universidad Católica Argentina. Facultad de Psicología y Psicopedagogía, 2019)
Propuesta de estrategia didáctica para el fortalecimiento de la comprensión lectora de textos expositivos, en el área de ciencias sociales, en niños y niñas de grado 4° de básica primaria, en la Institución Educativa Antonia Santos de Cartagena
(Ediciones Universidad Simón BolívarFacultad de Ciencias Jurídicas y Sociales, 2014)
En esta investigación se examinó la comprensión lectora de textos expositivos, en el área de Ciencias Sociales, de los estudiantes de cuarto de primaria de la Institución Educativa Antonia Santos, dentro de un contexto ...
Auditory word recognition, passive vocabulary and comprehension of oral expository texts in preschoolers
(EDICIONES UNIV VALPARAISO, 2015)