Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 7883
Compact and discriminative approach for encoding spatial-relationship of visual words
(Association for Computing Machinery - ACMUniversity of SalamancaSalamanca, 2015-04)
The Bag-of-Visual-Words approach has been successfully used for video and image analysis by encoding local features as visual words, and the final representation is a histogram of the visual words detected in the image. ...
Image categorization through optimum path forest and visual words
(2011-12-01)
Different from the first attempts to solve the image categorization problem (often based on global features), recently, several researchers have been tackling this research branch through a new vantage point - using features ...
Image categorization through optimum path forest and visual words
(2011-12-01)
Different from the first attempts to solve the image categorization problem (often based on global features), recently, several researchers have been tackling this research branch through a new vantage point - using features ...
Itinerario: Diseño Gráfico, Cultura Visual e identidades localesver
(Facultad de Diseño y Comunicación. Universidad de Palermo, 2019)
Sistema de localização e mapeamento simultâneo visual aplicado para robótica móvel
(Universidade Federal de Santa MariaBrasilUFSMCentro de Tecnologia, 2022-09-03)
The work will use a mobile robot to do the task of mapping the environment around it, generating a 3D illustration in real time, the Gazebo software will be used and the ROS system (Robot Operating System) that will allow ...
La apropiación de elementos identitarios locales en los códigos visuales de la marca destino Arequipa
(Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC)PE, 2021-07-07)
El objetivo de la presente investigación es analizar la apropiación de elementos identitarios en la construcción de los códigos visuales de la marca destino Arequipa. Se parte de la hipótesis que esta marca se apropió de ...
Comunicación visual para el posicionamiento de marca de la parroquia Ayacucho, Santa Ana, Manabí.
(Universidad de Guayaquil: Facultad de Comunicación Social, 2022-03)
Problema: ¿Cómo incide el posicionamiento de marca en redes sociales de la parroquia Ayacucho para mejorar el turismo? Objetivo: Determinar la importancia de la comunicación visual mediante el uso de herramientas de manejo ...