Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 33
Supermarket entry and the survival of small stores
(Universidad de Montevideo, Facultad de Ciencias Empresariales y Economía, Departamento de Economía, 2013)
We analyze the effect of supermarket entry on the exit of small stores in the food retailing sector in Montevideo between 1998 and 2007. We use detailed geographical information to identify the ...
Entry and prices : evidence from the chilean supermarket industry
(Pontificia Universidad Católica de Chile., 2005)
La entrada de un supermercado de descuento duro: efecto sobre precios
(Asociación Española de Ciencia Regional, 2015)
In this paper we study how an incumbent supermarket reacts when
entry by a new operator is announced but does not know the product variety that
the entrant will offer. We use a database obtained from a special survey for ...
Photographic methods for measuring packaged food and beverage products in supermarkets
(Oxford University Press, 2017)
Background: The global obesity pandemic and rates of nutrition-related noncommunicable diseases (NCDs) have increased worldwide, especially in the Latin American and Caribbean region. In an attempt to control this obesity ...
Entrada de supermercados en México
(Centro de Investigación y Docencia Económicas, División de Economía, 2016)
An investigation about Brazilian mango and grape exports
(EMERALD GROUP PUBLISHING LIMITEDBINGLEY, 2012)
Purpose - The objective of this paper is to characterise the transactions between European buyers and Brazilian mango and grape producers. Design/methodology/approach - The method selected for this paper was multiple case ...
Uso estratégico de la deuda : un estudio a nivel de empresa para Colombia 1995-2003
(Editorial Universidad del RosarioUniversidad del Rosario. Facultad de Economía, 2004)
his work shows if firms use debt strategically in order to stop entry of potential rivals in their industry.
Using Generalized Method of Moments estimation (GMM) we evaluate the effect of assets, market share and size ...
Rol de los motivadores de compras de productos marca propia en los formatos Hard Discount de los estratos 3, 4, 5 Y 6 de la ciudad de Medellín
(Universidad EAFITMaestría en MercadeoEscuela de AdministraciónMedellín, 2019)
After the entry of hard discount formats to the country's retail industry, defined as stores of a limited assortment of products, management of own brands and a policy of low prices with good quality, the purchases of ...
Convergencia de precios en el largo plazo en Uruguay : evidencia empírica para 4 bienes
(Udelar. FCS-DE, 2019)
En el presente documento se estudia si durante el período comprendido entre enero de 2008 y mayo de 2017 se produjo en Uruguay un proceso de convergencia de precios a nivel de establecimientos de venta. Se utiliza un panel ...
Diagnóstico y medición de inventarios en el supermercado "Productos Andi" según las NIIF
(Ciencias Económicas y Administrativas - Contaduría pública, 2015-03-09)
Con la promulgación y entrada en vigencia de la Ley 1314 de 2009, surge la idea de que la información contable y financiera de las empresas cumpla con estándares internacionales reconocidos. El supermercado PRODUCTOS ANDI, ...