Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 44
The Piagetian Theory in the Psychopedagogical Context: meanings and up-dates after 40 years
(Univ Fed Rondonia, 2020-01-01)
The text presents reflections on the contributions of genetic epistemology and psychology to the theoretical and practical fields of psychopedagogy. Essential theoretical issues of piagetian work are addressed, such as ...
Psychopedagogy at schools: how do the teachers represent the psychopedagogy intervention?La psicopedagogía en el ámbito escolar ¿Qué y cómo representan los docentes la intervención psicopedagógica?
(Pontificia Universidad Católica de Valparaíso, 2016)
How we arrived at the notions of conservation of substance, weight and volume: an analysis based on the Model of the System of Schemes of Actions and Operations on Symbols and Signs
(Univ Fed Rondonia, 2020-01-01)
The objective of this paper is to analyze how we arrived at the notions of conservation of substance, weight and volume (from the analyses of its necessary and sufficient structures and its genesis), from the Model of the ...
Reflections on the Importance of Social Interaction in Jean Piaget's Genetic Epistemology: An Always Necessary Remembrance
(Univ Fed Rondonia, 2020-01-01)
In this article I try to remember and reflect on the importance of social interaction in Jean Piaget's Genetic Epistemology. Therefore, I recover memories of my training as a psychologist and professional experiences in ...
Reinventing the territory: an experience of psychopedagogical interventions in community fieldReinventar el territorio: una experiencia de intervenciones psicopedagógicas en ámbitos comunitarios
(Secretaría de Extensión y Bienestar Estudiantil, Facultad de Filosofía y Letras, Universidad de Buenos Aires, 2020)
Perspectivas y desarrollos científicos actuales de la psicopedagogía en el contexto iberoamericanoPprospects and Current Scientific Psychopedagogy Developments in Latin-American Context
(Universidad Nacional del Comahue. Centro Universitario Regional Zona Atlántica, 2012-10)
La problemática de establecer fronteras precisas entre la Psicología Educacional, la Educación y la Psicopedagogía en Iberoamérica ha sido notablemente reconocida por distintos referentes. No obstante, la literatura académica ...
Cómo garantizar el desarrollo integral del alumnado con TDAH en aulas inclusivas
En este trabajo, se busca analizar la respuesta educativa que el profesorado debe ofrecer teniendo en cuenta las características del alumnado con Trastorno por Déficit de Atención e Hiperactividad (TDAH), y desde una ...
La Psicopedagogía en el ámbito escolar. ¿Qué y cómo representan los docentes la intervención psicopedagógica?Psychopedagogy at schools: how do the teachers represent the psychopedagogy intervention?
(Universidad Católica de Valparaiso. Escuela de Pedagogía, 2016-07)
Este trabajo explora las representaciones docentes sobre la intervención psicopedagógica en ambientes educativos. Se diseñó un estudio descriptivo basado en encuestas elaboradas ad hoc. Participaron 65 docentes de cinco ...
Práticas psicopedagógicas com o estudante da educação superior: desafios do aprender
(Universidade Federal de Santa MariaBREducaçãoUFSMPrograma de Pós-Graduação em Educação, 2016-06-24)
This dissertation is derived from a research that aimed to know the impact and contributions of the intervention of a Psycho-Pedagogical Interdisciplinary Team at the Federal University of Santa Maria. It also aimed to ...