Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 2159
Situación educativa de personas con discapacidad múltiple. Estudio de caso: discapacidad motriz e intelectual
(2021)
The purpose of this research report is to make known the current situation of a young person with multiple disabilities, using information collection tools that allow reflecting their educational situation, a functional ...
Situación educativa de personas con discapacidad múltiple. Estudio de caso: discapacidad intelectual y motriz
(2021)
The present study aimed to analyze the educational situation of a person with intellectual and motor disability from the perspective of functional educational evaluation. To fulfill this purpose, a qualitative approach ...
Cocreación de lineamientos para la orientación integral de la dinámica familiar con miembros que presentan discapacidad cognitiva del Centro de Educación Especial Manuel González Correal
(Universidad de La Salle. Facultad de Economía, Empresa y Desarrollo Sostenible - FEEDS. Especialización en Planeación, Gestión y Control del Desarrollo, 2008)
Situación educativa de personas con discapacidad múltiple. Estudio de caso: discapacidad intelectual profunda y discapacidad física profunda
(2021)
The surrounding community, being convenient to collect that society must respect their rights to a dignified life by providing opportunities for education, health, housing, food, avoiding discriminatory labels or pejoratives.
Situación educativa de personas con discapacidad múltiple. Estudio de caso: discapacidad física e intelectual
(2021)
The research aims to analyze and interpret the educational situation of a teenage girl with Multiple Disabilities in the city of Cuenca, who attends a therapeutic stimulation center. Observing the different factors and a ...
Situación educativa de personas con discapacidad múltiple. Estudio de caso: discapacidad intelectual moderada y física
(2021)
This research is carried out in the search for conditions on educational processes of the population with multiple disabilities, with the aim of improving the quality of life of learners with intellectual and physical ...
Diagnóstico del proceso de inclusión educativa de personas con discapacidad en la unidad educativa especial IPCA de la ciudad de Cuenca- Ecuador.
(2023)
The objective of this research is to analyze the process of educational inclusion of people with disabilities in the IPCA Special Educational Unit. A methodology based on a qualitative approach supported by a non-experimental ...
Diagnóstico del proceso de inclusión educativa de personas con discapacidad en la escuela de educación básica Medardo Neira Garzón ubicada en la ciudad de Cuenca-Ecuador.
(2023)
Educational inclusion allows all students to access an educational process without any discrimination. According to the results and the discussion, they show that the institution receives students cordially, however, there ...