Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 698
Parental Monitoring of Children’s Television Viewing in a Sample of Peruvian Caregivers
(RoutledgeGB, 2018)
Parental monitoring of children’s television viewing is an important family practice that
helps children understand the messages they find on advertisements and program
content. Research points at different dimensions ...
Analysis of advertising in the multimedia environment of children and adolescents in Peru
(RoutledgeGB, 2018)
I examined advertising of healthy and unhealthy food and beverage
products across television, Facebook, outdoors, and bodegas. I used
content analysis to describe the types of advertised food products,
the persuasive ...
A representação da criança nos textos publicitários: uma análise do discurso na perspectiva francesa
(Universidade Tecnológica Federal do ParanáCuritibaDepartamento Acadêmico de Comunicação e Expressão; Departamento Acadêmico de Línguas Estrangeiras Modernas, 2014-02-24)
Every text reproduces certain ideologies, or ways of being and thinking, and the texts produced by the media have a wide social reach, influencing the formation of one’s self. Advertising texts also influence the constitution ...
Sin muros. Aprendizajes en la era digital [Reseña]
(CIESPALECU, 2017)
La socióloga peruana María Teresa Quiroz nos ofrece una obra compilatoria -y celebratoria, añadiremos- de su producción académica en el campo de la educación y la comunicación. No se trata de un libro testimonial, sino de ...
Arterial intima-media thickness in healthy Chilean children using an ultrasonographic computerized technique Grosor de íntima-media carotídea en niños saños por técnica ecográfica computarizada
(2011)
Introduction: Vascular endothelium is a target organ in metabolic syndrome. Ultrasound measurement of intimae-media thickness (IMT) is used in adults to predict cardiovascular risk, but normal values in children are unknown. ...
Uso de medios en niños y niñas de escuelas públicas y privadas de San José
(2006)
Mediante un instrumento de autorreporte, 288 niños y niñas costarricenses de escuelas públicas y privadas de San José fueron invitados a describir el uso que hacen de diferentes medios de comunicación en sus vidas diarias. ...
Niños YouTubers y el proceso de creación de videos: evidencia de competencias transmedia en acción
(Universidad de Guadalajara.MX, 2018)
Analiza el proceso de creación y difusión de videos que desarrollan niños
YouTubers peruanos para comprender el tipo de habilidades que se despliegan en dicho
proceso a través del método de la etnografía digital. Los ...
¿Qué quieres ser cuando seas grande?
(Grupo RPPPE, 2019)
Muchas veces de niños o adolescentes nos han hecho la pregunta ¿qué quieres ser cuando seas grande? Recuerdo entre mis amigos del colegio y amigos de mis hermanas a fines de los ochenta y en los noventa que las respuestas ...