Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 376
A study of word finding difficulties in Spanish speakers with temporal lobe epilepsy
(Elsevier Science, 2011-11)
It is well established that naming deficits can be found in temporal lobe epilepsy (TLE). The aim of this study was to determine in Spanish speakers with pharmacoresistant TLE the characteristics of subjective naming ...
Information culture: a lexical-morphological analysis
(Univ Federal Minas Gerais, Escola Biblioteconomia, 2021-03-01)
The Informational Culture was established in the Information Science scenario and its objective is to discuss the cultural values related to information as determining indicators to portray an informational reality. The ...
Análisis de un discurso de graduación y autoevaluación de las dificultades en el proceso de interpretación simultánea
(Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC)PE, 2022-08-02)
El trabajo de fin de curso consiste en un estudio que explica cómo una intérprete, que aspira a obtener el grado de titulación profesional, autoevalúa su propio proceso de interpretación simultánea remota a través de los ...
Polissemia: efeitos contextuais no acesso lexical
(Universidade Federal de Minas GeraisUFMG, 2011-02-18)
Polysemy and homonymy are, on the one hand, phenomena that have posed difficulties to lexicographers, as well as theoretical, methodological and descriptive issues to semanticists. On the other hand, these phenomena seem ...
Innovative Approaches to teaching grammar
(Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle, 2018-03-21)
English is officially considered the language of the world, in the teaching aspect it is very complex to teach. In fact, language has variations in methods and approaches to teach. English has a great antiquity and has ...
Tendências da aquisição lexical em crianças em desenvolvimento normal e crianças com Alterações Específicas no Desenvolvimento da Linguagem
(Sociedade Brasileira de Fonoaudiologia, 2010)
O objetivo do presente estudo foi descrever as semelhanças e diferenças encontradas ao longo da aquisição lexical por crianças em desenvolvimento normal e crianças com Alterações Específicas no Desenvolvimento da Linguagem ...
Estudio de casos de dos estudiantes de quinto grado de educación primaria con dificultades de aprendizaje en los procesos léxicos y sintácticos de lectura y léxico-ortográficos de la escritura de una institución educativa pública y otra privada
(Universidad Marcelino ChampagnatPE, 2017)
El presente trabajo de investigación tiene como objetivo de evaluación, describir las manifestaciones cognitivas que presentan dos estudiantes de quinto grado de primaria con dificultades de aprendizaje en los procesos ...
A semantic approach to crossmodal phenomena
(Georgian Technical University, 2020-12)
The aim of this contribution is to introduce a possible foundation for a semantic approach to crossmodal phenomena. Crossmodality refers to cognitive processes that integrate two or more senses, like hearing and tasting, ...
Relaciones entre decodificación, conocimiento léxico-semántico e inferencias en niños de escolaridad primariaRelations between decoding, lexical-semantic knowledge and inferences in primary school children
(Centro Interamericano de Investigaciones Psicológicas y Ciencias Afines, 2014-12)
La comprensión lectora es un complejo proceso que se asienta en tres habilidades básicas interrelacionadas: la decodificación, el conocimiento léxico-semántico y los procesos de integración textual. Investigaciones del ...