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Mostrando ítems 1-10 de 31
Agenda Setting and Journalism
(2019)
People use the news media to learn about the world beyond their family, neighborhood, and workplace. As news consumers, we depend on what television, social media, websites, radio stations, and newspapers decide to inform ...
Comparing Disaster News on Twitter and Television: an Intermedia Agenda Setting Perspective
(2017)
Intermedia agenda setting predicts a high degree of convergence between news media agendas. However, the rise of social media forces a re-examination of this expectation. Using the 8.8-earthquake of February 27, 2010 in ...
Reactive and Asymmetric Communication Flows: Social Media Discourse and Partisan News Framing in the Wake of Mass Shootings
(SAGE PUBLICATIONS INC, 2022)
Marked by both deep interconnectedness and polarization, the contemporary media system in the United States features news outlets and social media that are bound together, yet deeply divided along partisan lines. This ...
Género y agendas en una ciudad intermediaGender and agendas in a mid-rangecity
(Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Periodismo y Comunicación Social. Instituto de Investigaciones en Comunicación, 2018-06)
La ciudadanía fue interpelada en los últimos años en vinculación con la violencia de género. Desde el femicidio de Chiara Páez, en 2015, emergieron repercusiones a nivel nacional que derivaron en acciones tanto desde el ...
Periodismo y COVID-19: Homogeneización de contenidos en Argentina. Un análisis de casoJournalism and COVID-19: Homogenization of content in Argentina. A case analysis
(Universidad Autónoma de México, 2021-06)
En este artículo se analizan los procesos de homogeneización de la información periodística en Argentina, con base en el estudio de una noticia publicada por el diario Clarín que involucró al presidente Alberto Fernández ...