Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 44
Fashion myths : a cultural critique
This cultural critique of fashion from philosophic-anthropological perspective is of special interest for researchers and students in the fields of Cultural Studies, Media Studies, Marketing, Advertising, Fashion, ...
Fashion myths : A cultural critique
This cultural critique of fashion from philosophic-anthropological perspective is of special interest for researchers and students in the fields of Cultural Studies, Media Studies, Marketing, Advertising, Fashion, ...
Orixas Costumes: Art, Myth, Fashion and African-Brazilian Rite
(Kline Editora, 2019-01-01)
The research work is aimed at analyzing the orixas costumes, which refers to the Ketu tradition of nago-yorubas, people from present-day Nigeria, brought to Brazil in the colonial period, with the rise of this group in the ...
Cortos de moda, un género en auge
(Facultad de Diseño y Comunicación. Universidad de Palermo, 2019)
Moda y discurso: La identidad en juego.
(Universidad de los AndesDiseñoFacultad de Arquitectura y DiseñoDepartamento de Diseño, 2021-12-10)
Moda y discurso es un proyecto en el cuál exploro la agencia de la industria de la moda en mi construcción de identidad. El proyecto cuestiona las redes de consumo en las que nos vemos envueltos, y las necesidades artificiales ...
Moda sostenible: conocimiento, actitudes y comportamientos de compra en mujeres jóvenes
The fashion industry is one of the most polluting industries, especially due to the implementation of the model known in recent years as fast fashion. This model is mainly characterized by the development of mass production ...
El lugar de la creatividad en el desarrollo de productos de moda contemporáneo
(Facultad de Diseño y Comunicación. Universidad de Palermo, 2019)
Propuesta para la alineación de la oferta y la demanda en una empresa de la industria de la moda localizada en Bogotá D.C.
(Universidad Nacional de ColombiaBogotá - Ciencias Económicas - Maestría en AdministraciónEscuela de Administración y Contaduría PúblicaFacultad de Ciencias EconómicasBogotá, ColombiaUniversidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá, 2022-03-31)
En este trabajo se presenta una propuesta para la alineación de la oferta y la demanda en una empresa de la industria de la moda localizada en Bogotá D.C., Colombia. Se identifican los factores de variabilidad, visibilidad ...