Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 87
Identification and Control of Idiosyncratic Risks for Financial Products of the Cultural and Creative Industry (Tema Central)
(Quito, EC: Universidad Andina Simón Bolívar, Corporación Editora Nacional, 2021)
This research explores the discrete and diversified characteristics of the cultural and creative industry (CCI) to identify and control their idiosyncratic risk in the open financial market. This article selects a panel ...
Economía naranja como potencializador de innovación en los proyectos de emprendimiento generados al interior del Programa de Finanzas y Comercio Internacional de la Universidad de La Salle de Bogotá
(Universidad de La Salle. Facultad Ciencias Económicas y Sociales. Finanzas y Comercio Internacional, 2019)
Mapeamento da economia criativa em Santa Maria (RS)
(Universidade Federal de Santa MariaBrasilEconomiaUFSMPrograma de Pós-Graduação em Economia e DesenvolvimentoCentro de Ciências Sociais e Humanas, 2022-08-24)
Creative Economy is the set that encompasses the creation, production and distribution of products and services that use creativity as their main productive resource, that is, they are economic activities that combine ...
The rouanet law: funding cultural projects or a creative industry in Brazil?
(2017-10-31)
The purpose of this work is to explore the way the Rouanet Law has been applied in Brazil by addressing participants’ meanings on it and its use to explain why some manage and others fail, as well as their fundraising ...
Cultura de individualismo y prevención de la insertidumbre de las industrias de los países del G20: un análisis de la estructura y el comportamiento del capital
(Universidad Católica de Colombia, 2022-06-29)
El objetivo de este estudio fue analizar la influencia de dos dimensiones de la cultura nacional (individualismo y aversión a la incertidumbre) en la relación entre la estructura de capital y el rendimiento, en empresas ...
Programas de financiamiento de las industrias culturales en Colombia
The cultural industries in Colombia are trying to stand out in the world of commerce. To finance these activities, creative entrepreneurs must go to financial institutions and state programs for the development of the ...
Propuesta estratégica basada en gestión del conocimiento, estudio de caso de Marte Studio, para el fomento de la competitividad internacional del sector de animación digital costarricense
(Universidad Nacional, Costa Rica, 2020)
El contexto internacional actual sustentado en el desarrollo tecnológico fomenta la
competitividad de los mercados y, a su vez, ha dado paso a la creación de nuevas industrias
basadas en el conocimiento. Este es el caso ...