Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 61
The role of the affective domain in the learning of english as a foreign language
(2019-06)
“Learning a foreign language is a multi-dimensional, complex process where an interplay of factors ultimately determines learners´degree of achievement (Ellis 1994, 1997, Brown 1994, Larsen-Freeman & Long 1991). Among ...
The impact of speaking strategies within theme-based instruction on nine-graders’ oral skills
(Facultad de Artes y HumanidadesManizalesMaestría en Didáctica del Inglés - Manizales, 2022)
Impact of visual based prosody training on listening micro-skills.
El fomento de la habilidad de escucha en el aprendizaje del idioma inglés ha sido directamente acercado al desarrollo de estrategias para mejorar la escucha
comprensión. Sin embargo, incluso abrazar tal habilidad receptiva ...
Collaborative and individual strategic planning effect on performance of an oral task
(Universidad de Córdoba, 2017)
Pedagogical tasks in the improvement of oral interaction.
(Universidad Pedagógica NacionalLicenciatura en Español e InglésFacultad de Humanidades, 2016)
El presente trabajo realizado en el Centro de Lenguas de la Universidad Pedagógica Nacional de Colombia describe un proyecto que hizo uso de la investigación acción para analizar el impacto de la aplicación de tareas ...
Vocabulary Learning through Activities Framed within Multimodality.
(Universidad Pedagógica NacionalLicenciatura en Español e InglésFacultad de Humanidades, 2021)
This research was carried out with second grade students who, through observations and a diagnosis, showed a lack of knowledge of basic vocabulary and classroom expressions. Therefore, an action research was proposed to ...
Análisis del discurso aplicado a la enseñanza del inglés en contextos colombianos: teoría y métodos
(Universidad El Bosque, 2015)