Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 54
The Link Between Argumentative Discourse and Spoken Fluency
(2019-11-25)
The objective of this study is to analyze the effectiveness of the systematic instruction of argumentative discourse in assisting English as a second language (ESL) students of the University of Costa Rica (UCR) in developing ...
Methodological strategies to improve speaking fluency skills in students with attention deficit
(Universidad de Guayaquil. Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación, 2022-04)
ADD is one of the most common special educational needs in Ecuador. The objective of the present work is to design a methodological guide for students with ADD to improve their spoken fluency in English. The methodology ...
Peer-Tutoring to Foster Spoken Fluency in Computer-Mediated TasksLa tutoría entre pares para fomentar la fluidez oral en tareas mediadas por computador
(Dirección de Publicaciones, 2017)
Twelve 14-to-15-year-old students participated in this investigation. The participants faced difficulties to speak fluently in L2 and they evinced different levels of proficiency, as most of them ranked A1 or less and ...
ENGLISH OUTSIDE THE CLASSROOMENGLISH OUTSIDE THE CLASSROOM
(Universidad Central "Marta Abreu" de Las Villas, 2002)
Components of speaking skills that influence sophomore high school students’ spoken english abilities at Unidad Educativa Particular Santa Ana in the year 2022.
(Universidad Católica de Santiago de Guayaquil, 2023)
Enhancing oral communication through role-playing in EFL primary and secondary school contexts
(Universidad de La SabanaMaestría en Didáctica del Inglés con Énfasis en Ambientes de Aprendizaje AutónomoDepartamento de Lenguas y Culturas Extranjeras, 2016-11-18)
This study focused on the improvement of oral communication in the classroom. The main concern was to attain better EFL oral communication results through the implementation of classroom role-playing, emphasizing the ...
L2 spoken fluency through interactional tasks
(Universidad de La SabanaMaestría en Didáctica del Inglés con Énfasis en Ambientes de Aprendizaje AutónomoDepartamento de Lenguas y Culturas Extranjeras, 2015-10-22)
El presente estudio explora los efectos de la implementación de tareas de interacción en el desarrollo de la fluidez verbal en un grupo de once estudiantes con un nivel de inglés A1 de acuerdo al Marco Común Europeo y ...
Enhancing fluency and accuracy in speaking through oral activities in VoiceThread
(Universidad Santo TomásPregrado Licenciatura en Lengua Extranjera - InglésFacultad de Educación, 2016)
This paper describes an action research project that was conducted at Montessori School in Cartagena, Colombia. The study aims to influence students` fluency and accuracy in speaking through the implementation of some oral ...
Implementing peer tutoring to foster spoken fluency in computer-mediated tasks
(Universidad de La SabanaMaestría en Didáctica del Inglés para el Aprendizaje AutodirigidoDepartamento de Lenguas y Culturas Extranjeras, 2017-05-05)
Doce estudiantes de 14 a 15 años de edad participaron en esta investigación. Ellos mostraron dificultad para hablar con fluidez en inglés además de diferentes niveles de competencia, ya que la mayoría de ellos clasificó ...
Cambios de la fluidez en presentaciones orales mediante competencias de consciencia y regulación emocional en estudiantes de nivel A1 de inglés en el Centro Colombo Americano de la ciudad de Bogotá
(Universidad Nacional de ColombiaBogotá - Ciencias Humanas - Maestría en EducaciónInstituto de Investigación en Educación -IEDU-Facultad de Ciencias HumanasBogotá, ColombiaUniversidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá, 2021-08-11)
En el aprendizaje del inglés los estudiantes generan estados emocionales que facilitan o bloquean el desarrollo de la habilidad oral. Por tal razón, la presente investigación de corte mixto tuvo como propósito analizar los ...