Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 490
A Better Understanding of the Behaviour of Metaheuristics: A Psychological View
(Springer Verlag, 2014)
Promoting children's creative thinking through reading and writing in a cooperative learning classroom
The objectives of the present study were to investigate whether students' creative thinking can be enhanced through a structured program of reading and writing activities in the context of a cooperative learning classroom, ...
La Relación Universidad-Empresa- en las Prácticas Empresariales: Un Modelo Conceptual desde las Técnicas de Generación de Ideas.
(Universidad Alberto Hurtado. Facultad de Economía y Negocios, 2014)
Music expertise and gender differences in verbal and visual divergent thinking: A behavioral study
(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2021-07-20)
Research on creativity is a field of great relevance since it studies our capacity to create, the root of all innovation and problem solving. Some factors, like personality, motivation and artistic knowledge, are known to ...
Interactions between working memory and creativity: A systematic review
(2017-01-01)
Creativity and working memory are academic and professional success markers. Paradoxically, correlational studies do not always find associations between these constructs; some studies show positive associations between ...
Divergent thinking of students in the field of education at a university in Lima
(Universidad Continental, 2020)
Una revisión teórica de la creatividad en función de la edad
El objetivo de este estudio fue realizar una revisión sistemática en la literatura científica existente sobre la creatividad en función de la edad, haciendo especial énfasis en las diferencias que se presentan entre cada ...
Una revisión teórica de la creatividad en función de la edad
El objetivo de este estudio fue realizar una revisión sistemática en la literatura científica existente sobre la creatividad en función de la
edad, haciendo especial énfasis en las diferencias que se presentan entre cada ...
Evaluación Matemática desde el enfoque del Pensamiento Divergente.
(Universidad Nacional de Educación, 2019)