La responsabilidad cívica empresaria

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dc.contributores-AR
dc.creatorLoredo, Tristán Rodríguez
dc.date2018-02-16
dc.date.accessioned2023-08-30T15:19:55Z
dc.date.available2023-08-30T15:19:55Z
dc.identifierhttps://erevistas.uca.edu.ar/index.php/CECON/article/view/1001
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8524000
dc.descriptionThis paper studies the perception that Argentine society has of the business people, and questions the differences between the roles of company managers, based on the understanding that there are asymmetries in the perception that the population has of them, which then is translated to their image and its consequent decoupling with its functions in the productive scheme. The perception of the Government’s role in economic management is also analyzed. Finally, we observe how this confluence of perceptions generates a gap between what society deems right and the role that entrepreneurs should play in order to satisfy the demands that the public itself asks of the economic system.en-US
dc.descriptionEste trabajo estudia la percepción que sobre los empresarios tiene el resto de la sociedad argentina, e indaga acerca de las diferencias entre los roles de los directivos de empresa, entendiendo que se producen asimetrías en la percepción que la población tiene de ellos, que luego se traslada a la imagen y su consecuente desacople con sus funciones en el esquema productivo. También se analiza la percepción del rol del Estado en la gestión de la economía. Por último, se observa cómo esta confluencia de percepciones genera una brecha entre lo que la sociedad juzga correcto y el rol que los empresarios deberían ocupar para satisfacer las exigencias que el mismo público le pide al sistema económico.es-AR
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherPontifical Catholic University of Argentinaes-AR
dc.relationhttps://erevistas.uca.edu.ar/index.php/CECON/article/view/1001/964
dc.rightsCopyright (c) 2018 Cultura Económicaes-AR
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0es-AR
dc.sourceCultura Económica; Vol 34, No 92 (2016): Valores y percepciones de la economía en la Argentina; 33-40en-US
dc.sourceCultura Económica; Vol 34, No 92 (2016): Valores y percepciones de la economía en la Argentina; 33-40es-AR
dc.source1852-5342
dc.source1852-0588
dc.subjectBusinessmen; Role of the State; Social Imaginaryen-US
dc.subjectImage; Entrepreneur; State; Economic management; Argentinaen-US
dc.subjecten-US
dc.subjectEmpresarios; Rol del Estado; Imaginario sociales-AR
dc.subjectImagen; Empresario; Estado; Gestión económica; Argentinaes-AR
dc.subjectes-AR
dc.titleCorporate civic responsibilityen-US
dc.titleLa responsabilidad cívica empresariaes-AR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeen-US
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dc.coverageArgentinaen-US
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