Thesis
Teaching reading strategies to learn English with third grade children from Colegio Theodoro Hertzl
Autor
Gallón Roldán, María Alejandra
Resumen
The main objective of this work was to identify the contribution ofreading strategies
in the significant learning of English in third graders of Theodoro Hertzl College. So a
qualitative descriptive methodology was implemented. Third graders were taken as
research subjects at the school and interviews, open questions, documentary reviews,
and a field journal were used as a means of recording observations made in the
classroom context. The results indicated that students showed disinterest in the face of
the strategies implemented by the teacher and that they were susceptible to distractors,
which limited learning. Finally, two classes were proposed with a new reading strategy
tailored to children's space and context, which helped students respond to Compass
textbook reading activities in a more natural way and establish connections to their own
experiences. El presente trabajo tuvo como objetivo principal, identificar la contribución de las
estrategias de lectura en el aprendizaje significativo del inglés en niños de tercer grado
del Colegio Theodoro Hertzl. Por lo que se implementó una metodología cualitativa de
tipo descriptiva. Se tomaron como sujetos de investigación a los estudiantes de tercer
grado de la escuela y se usaron entrevistas, preguntas abiertas, revisiones documentales
y un diario de campo como medio para registrar las observaciones hechas en el contexto
del aula. Los resultados indicaron que los estudiantes mostraban desinterés frente a las
estrategias implementadas por el docente y que eran susceptibles a distractores, lo que
limitaba el aprendizaje. Finalmente, se propuso la implementación de dos clases con una
nueva estrategia de lectura adaptada al espacio y contexto de los niños, lo que contribuyó
a que los estudiantes respondieran a las actividades de lectura de libros de texto de
Compass de una manera más natural y establecieran conexiones con sus propias experiencias.