bachelorThesis
The multiple intelligences, applied in the english teaching process, with students of third year of bachillerato, at La Salle high school, morning section, academic year 2014–2015
Autor
Gutiérrez Machuca, Geovanny Leonardo
Institución
Resumen
The present research work entitled : THE MULTIPLE INTELLIGENCES,
APPLIED IN THE ENGLISH TEACHING PROCESS, WITH STUDENTS
OF THIRD YEAR OF BACHILLERATO, AT LA SALLE HIGH SCHOOL,
MORNING SECTION, ACADEMIC YEAR 2014 – 2015, sought to determine
the influence of the multiple intelligences applied in the teaching process of
English language. The main method used in this research work was the scientific
method, which helped find the truth about the investigated object. Also, it was
necessary to use methods: descriptive, analytic and synthetic explanatory that
have served for the development of the research process. In addition, the survey
technique was applied to collect information about the research project applied to
5 teachers and 90 students was used. Likewise, the results show that most of the
teachers in the researched high school, apply the multiple intelligences and
techniques in the English teaching process with their students El presente trabajo de investigación titulado THE MULTIPLE
INTELLIGENCES, APPLIED IN THE ENGLISH TEACHING PROCESS,
WITH STUDENTS OF THIRD YEAR OF BACHILLERATO, AT LA
SALLE HIGH SCHOOL, MORNING SECTION, ACADEMIC YEAR 2014 –
2015, se realizó con el propósito de determinar la influencia de las inteligencias
múltiples aplicadas en el proceso de enseñanza del idioma Inglés. El método
principal usado durante el presente trabajo de la investigación fue el método
científico, que ayudó a encontrar la verdad sobre el objeto investigado. También,
fue necesario utilizar los métodos: descriptivo, analítico- sintético y explicativo que
han servido para el desarrollo del proceso de investigación. Además, se utilizó la
técnica de la encuesta que fue aplicada para recoger información acerca del
proyecto de investigación aplicado a 5 profesores y 90 estudiantes. De igual forma,
los resultados muestran que la mayoría de los profesores del colegio investigado,
aplican las inteligencias múltiples y técnicas en el proceso de enseñanza de inglés
con sus estudiantes