bachelorThesis
The teaching strategies and the development of students’ speaking skills in the ninth year of basic general education at Emiliano Ortega Espinoza high school in Catamayo academic period 2013-2014
Autor
Rueda Japón, Janneth Alexandra
Institución
Resumen
The present research work entitled: “THE TEACHING STRATEGIES AND THE DEVELOPMENT OF STUDENTS’ SPEAKING SKILLS IN THE NINTH YEAR OF BASIC GENERAL EDUCATION AT EMILIANO ORTEGA ESPINOZA HIGH SCHOOL IN CATAMAYO ACADEMIC PERIOD 2013-2014”had the purpose of analyzing the Teaching Strategies that the English teachers apply to promote the development of the speaking skills.
The methods used to develop this research were the following: descriptive, explicative, the analytic-synthetic; Additional surveys were applied to 4 teachers and 150 students; which were used as tools to pick up the required data and then they were tabulated, organized, described in the statistical tables, graphically represented, interpreted and analyzed in its logical process which allowed obtaining conclusions and recommendations.
The obtained results confirmed that teachers have knowledge about teaching strategies and they apply these strategies with their students. Therefore it was possible to verify that the use of teaching strategies influences in the development of the speaking skills El presente trabajo de investigación titulado: “THE TEACHING STRATEGIES AND THE DEVELOPMENT OF STUDENTS’ SPEAKING SKILLS IN THE NINTH YEAR OF BASIC GENERAL EDUCATION AT EMILIANO ORTEGA ESPINOZA HIGH SCHOOL IN CATAMAYO ACADEMIC PERIOD 2013-2014”tuvo el propósito de analizar las estrategias de enseñanza que los profesores de Inglés aplican para promover el desarrollo de la habilidad del habla.
Los métodos usados para desarrollar esta investigación fueron los siguientes el descriptivo, el explicativo, el analítico- sintético; además, las encuestas fueron aplicadas a 4 profesores y 150 estudiantes; las cuales fueron aplicadas como instrumentos para recoger los datos requeridos y después se tabuló, organizó, se describió en los cuadros estadísticos, representados gráficamente, interpretados y analizados en su proceso lógico el cual permitió llegar a conclusiones y formular recomendaciones.
Los resultados obtenidos confirmaron que los docentes si tienen un conocimiento de las estrategias de enseñanza y que estas si son aplicadas con sus estudiantes, por lo tanto fue factible verificar el uso de las estrategias de enseñanza influyen en el desarrollo de las destrezas del habla