bachelorThesis
The influence of the TPRS method on the speaking fluency of english language learners.
Fecha
2022-09Autor
Álvarez Mena, Alex David
Institución
Resumen
The following research evidences the deficiency in the fluency of oral production in English in the students of the tenth year of basic education of the school "Mónica Edith Nazareno Rúa" in the school year 2022-2023. Therefore, the objective of this research is to determine the influence of the TPRS method, which in turn is based on the theory of comprehensible input, on oral fluency through a field, bibliographic and statistical study. Methods such as analysis-synthesis, historical-logical, inductive deductive and descriptive-analytical were also used. In turn, data collection instruments such as interview, survey and observation were applied. The results led to the elaboration of a didactic guide using the TPRS method for oral production fluency suitable for the students' level (A2). La siguiente investigación evidencia la deficiencia en la fluidez de la producción oral en ingles en los estudiantes de décimo año de educación básica del colegio “Mónica Edith Nazareno Rúa” en el periodo año lectivo 2022-2023. Por ello, el objetivo de esta investigación es determinar la influencia del método TPRS, el cual a su vez se basa en la teoría del input comprensible, en la fluidez oral a través de un estudio de campo, bibliográfico y estadístico. También se utilizó métodos tales como el análisis-síntesis, histórico-lógico, inductivo-deductivo y analístico descriptivo. Y a su vez se aplicaron instrumentos de recolección de datos como la entrevista, la encuesta y la observación. Los resultados condujeron a la elaboración de una guía didáctica usando el método TPRS para la fluidez de la producción oral apto para el nivel de los estudiantes (A2)