bachelorThesis
Exploring the use of interactive games to improve oral speaking fluency in english learners
Fecha
2021-10Autor
Herrera Espinoza, Melissa Nicole
Sandoya León, Adriana Gabriela
Institución
Resumen
The present research is focused on the use of interactive games as activities to improve the oral fluency of eighth grade students of Basic General Education of the Unidad Educativa Universitaria Francisco Huerta Rendón. The researchers used both quantitative research instruments: survey directed to the students of the class and qualitative: Observation, interview directed to the teacher, in which difficulties were evidenced to communicate in the English language since they only made use of their mother tongue. In addition, the lack of knowledge of the teacher in the use of interactive activities focused on oral fluency and the use of technological tools, affecting the interactive learning of the students. However, both the teacher and the students expressed their agreement with implementing new activities that allow them to improve their learning. Therefore, a proposal is made for the use of a digital teacher's guide for the creation of more dynamic classes with the use of interactive games which includes activities that allow the development of speaking and oral fluency in students with A1.1 level. La presente investigación está enfocada en el uso de juegos interactivos como actividades para mejorar la fluidez oral de los estudiantes de octavo grado de Educación general básica de la Unidad Educativa Universitaria Francisco Huerta Rendón. El cual los investigadores usaron los instrumentos de investigación tanto cuantitativa: encuesta dirigida a los estudiantes de la clase como cualitativa: Observación, entrevista dirigida al docente, en la que se evidenció dificultades para comunicarse en el idioma inglés ya que hacían solo uso de su lengua materna. Además, la falta de conocimiento del docente en el uso de actividades interactivas enfocadas en la fluidez oral y el uso de herramientas tecnológicas; afectando el aprendizaje interactivo de los estudiantes. Sin embargo, tanto la docente como los estudiantes expresaron su acuerdo con implementar nuevas actividades que les permita mejorar su aprendizaje. Por ello, se realiza la propuesta del uso de una guía digital del docente para la creación de clases más dinámicas con el uso de juegos interactivos el cual incluye actividades que permitan desarrollar la habilidad del habla y la fluidez oral en los estudiantes con nivel A1.1