bachelorThesis
The influence of visual aids in the development of speaking skills
Fecha
2019Autor
Párraga Vera, Gema Andreina
Montesdeoca Aspiazu, Paulette Antonieta
Institución
Resumen
The research project is based on the influence of visual aids on the development of
speaking skills in the students of the 8th year at "Experimental May 28" public high
school, school year 2018-2019. The students presented problems to practice the
oral communication of the English language. In order to improve the speaking skill
of the English language, the authors began the research project by collecting
information in accordance with the previous works done on the variables,
dependent and independent. In addition, with the methodological designs, scientific
methods, techniques, strategies, and using the necessary tools in the compilation
of data, such as class observation, the survey of 37 students and interview with the
teacher. Demonstrating that with the design of a didactic guide with visual aids and
entertaining activities based on the basic vocabulary according to the 8th grade
level, the teacher in charge can improve the oral communication while the students
have fun learning during the English class El proyecto de investigación está basado en la influencia que tiene de las ayudas
visuales en el desarrollo de las destrezas del habla del inglés en los estudiantes
del 8th año del colegio público " Experimental 28 de mayo", año escolar 2018-
2019. Los estudiantes presentaron problemas al momento de practicar la
comunicación oral del idioma inglés. Con la finalidad de mejorar el habla del
idioma ingles los autores comenzaron el proyecto investigativo recolectando
información de acuerdo con los trabajos previos antes realizados sobre las
variables, dependiente e independiente. Además de los diseños metodológicos,
métodos científicos, técnicas, estrategias, y utilizando las herramientas necesarias
en la compilación de datos, como son la observación de clase, la encuesta a los
37 estudiantes y entrevista a la docente. Demostrando que con el diseño de una
guía didáctica con ayudas visuales y actividades entretenidas basado en el
vocabulario básico de acuerdo con el nivel de 8th grado, el docente a cargo puede
mejor la comunicación oral al mismo tiempo que los estudiantes se divierten
aprendiendo durante la clase de inglés.