Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 300
Análisis del proceso de reactivación turística a partir de la pandemia por Covid 19 en el Parque Nacional Cotopaxi. Periodo marzo 2020 - marzo 2021
(Universidad de Cuenca, 2022-11-23)
Cotopaxi National Park is one of the most visited references of nature tourism nationwide,
attracting visitors for its variety of natural attractions. In 2019 it was the fourth most visited
area in the country, however, ...
Recovery against touristification: Challenges of the cities facing post pandemic tourismReactivación vs turistificación: los retos de las ciudades frente al turismo post pandemia
(Universidad Internacional del Ecuador, extensión Guayaquil, 2020)
ANALYSIS OF LEISURE TOURISM IN PERU DURING THE COVID-19 PANDEMIC
(Vilnius Gediminas Technical UniversityLT, 2022-06-20)
This study analyzes the economic impact caused by the COVID-19 pandemic on leisure tourism in Peru, in terms of tourist services such as means of transportation, accommodation, city tours and restaurants. ...
Plan de marketing turistico para reactivar la economía post pandemia en el cantón Alausí
(Escuela Superior Politécnica de Chimborazo, 2021-09-16)
The purpose of the study on a tourism marketing plan to reactivate the post-pandemic economy of Alausí was to identify the current state of tourism activity in the canton to establish a tourism marketing proposal to ...
Los procesos de reactivación turística del cantón Baños de Agua Santa ligados a la resiliencia de las agencias de viajes en el contexto de la pandemia por COVID-19
(Universidad de Cuenca, 2023-03-17)
This research analyzes the resilience processes derived from the COVID-19 health emergency in Ecuador, case study Baños de Agua Santa, taking into account the events that travel agencies and tour operators went through ...
Estrategias de marketing para la reactivación de la agencia de viajes y turismo juntos S.A.S. de Santiago de Tolú
(Ediciones Universidad Simón BolívarFacultad Administración y Negocios, 2021)
Este documento comprende el desarrollo de un proyecto de investigación enfocado a la reactivación de la Agencia de Viajes y Turismo JUNTOS S.A.S. ubicada en Santiago de Tolú, Sucre, a través del desarrollo de estrategias ...
Análisis situacional de la oferta Gastronómica de la Ruta de la Fe para la reactivación del turismo interno.
(Universidad de Guayaquil: Facultad de Comunicación Social, 2021)
Problema: ¿Cómo influye el análisis situacional de la oferta gastronómica de la Ruta de la Fe, en la reactivación del turismo interno en el 2021? Objetivo: determinar el análisis situacional de la oferta gastronómica de ...