Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 39
Caracterización del emprendedor latinoamericano, a partir del modelo global entrepreneurship monitor – GEMCharacterization of the Latin American Entrepreneur, from Global Entrepreneurship Monitor– GEM model.Caracterização do Empreendedor latino-americano, a partir do modelo da Global Entrepreneurship Monitor - GEM
(Corporación Universidad de la Costa, 2018)
Determinants of female entrepreneurship in Spain: an institutional approach
(Springer, 2015)
The purpose of this paper is to analyse the factors that influence female entrepreneurship in Spain, using institutional economics as the theoretical framework. The empirical research uses Spanish regional-level panel data ...
International entrepreneurial firms in Chile: An exploratory profile
(Elsevier, 2016-06)
The internationalization of new small and medium-sized enterprises is a challenge for many developing countries, especially those with open economies and small internal markets like Chile. This study, in an exploratory ...
Formal and informal equity funding in Chile
(Universidad de Chile. Facultad de Economía y Negocios, 2008-12)
This paper explores the state of formal and informal equity sources currently
available for financing entrepreneurial activity in Chile. By integrating
theoretical perspectives regarding formal and informal equity funding ...
Determinants of the growth aspiration: a quantitative study of Venezuelan entrepreneurs
(Springer New York, 2017)
The article examines the determinants of the growth aspiration of Venezuelan entrepreneurs. We use the GEM database and build an econometric model based on a set of exogenous variables grouped into three large categories: ...
La creación de empresas en Colombia desde las percepciones femenina y masculina
(Pontificia Universidad JaverianaCali, 2010-12)
De acuerdo con el Informe GEM(Global Entrepreneurship Monitor) sobre Colombia,
la tasa de emprendimiento femenino ha sido menor que la de los hombres en los
últimos tres años. Muchos son los factores que pueden explicar ...
La salida de los negocios en 47 países durante 2021
(Universidad Externado de Colombia, 2022-07-01)
La pandemia de Covid-19 llevó a que muchos empresarios salieran de su negocio, y es relevante estudiar su opinión acerca del efecto de la pandemia en su decisión de poner fin a su actividad. Este estudio evalúa las opiniones ...
Formación para el emprendimiento en la educación superior : estudio comparativo entre Colombia e Italia.
(Cultura Latinoamericana, 2017-07-01)
El objetivo del presente artículo de investigación es analizar la contribución de la universidad al desarrollo de un país y a la generación de ventajas competitivas. Para este fin, mediante una metodología comparativa, el ...