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Role of tourist destination development in building its brand image: A conceptual model
Fecha
2016-06-01Registro en:
Autor
Manhas, Parikshat S.
Manrai, Lalita A.
Manrai, Ajay K.
Institución
Resumen
Tourism is truly an international/global industry. Tourism is vital to the economy of a country and sustainable tourism development requires an understanding of the complex interrelationships and interactions among a multitude of environmental factors and interdisciplinary forces that play a critical role in tourism development. While overall the field of tourism has been abundantly researched there are certain areas where there is a paucity of research namely competition analysis branding and positioning. Our research contributes to this extremely important but relatively less researched subject. Specifically we study the relationship between destination development and its brand image. We develop a conceptual model which identifies various constructs processes and linkages involved in the relationship between destination development and its brand image. We propose that the brand image has three components corresponding to the three stages of consumption/travel namely pre-travel during travel and post-travel. In developing this model we draw upon the interdisciplinary nature of tourism and discuss a variety of influences such as economic social cultural political and psychological factors. El turismo es un sector internacional/global. Es esencial para la economía de un país y la sostenibilidad de su desarrollo demanda la comprensión de las complejas interrelaciones e interacciones que se producen entre la multitud de factores ambientales y fuerzas interdisciplinarias que desempenan una misión fundamental en el desarrollo de esta industria. Aunque en general la cuestión del turismo se ha investigado abundantemente existen ciertas áreas que no han sido convenientemente estudiadas tales como el análisis de la competencia la gestión de marcas y el posicionamiento. Nuestro análisis contribuye a esta cuestión extremadamente importante pero relativamente menos estudiada. En concreto estudiamos la relación entre el desarrollo del destino y su imagen de marca. Desarrollamos un modelo conceptual que identifica diversos constructos procesos y contextos implicados en la relación entre el desarrollo del destino y su imagen de marca. Nuestra propuesta es que la imagen de marca tiene tres componentes que se corresponden con las tres etapas del consumo/viaje; es decir el previaje el viaje en sí mismo y el postviaje. En el desarrollo de este modelo recurrimos a la naturaleza interdisciplinaria del turismo y tratamos una serie de influencias tales como los factores económicos sociales culturales políticos y psicológicos.