dc.creatorDel Carpio Gallegos, Javier Fernando
dc.creatorMiralles, Francesc
dc.creatorLoli Pineda, Alejandro Erasmo
dc.date.accessioned2022-02-07T13:21:29Z
dc.date.accessioned2024-05-14T15:59:10Z
dc.date.available2022-02-07T13:21:29Z
dc.date.available2024-05-14T15:59:10Z
dc.date.created2022-02-07T13:21:29Z
dc.date.issued2021-06-30
dc.identifierDel Carpio Gallegos, J. F., Miralles, F., & Loli Pineda, A. E. (2021). Relationship between market and institutional networks and technological innovation: an analysis of peruvian manufacturing firms. AD-minister, (38), 63-92. https://doi.org/10.17230/Ad-minister.38.3
dc.identifierhttps://hdl.handle.net/20.500.12640/2898
dc.identifierhttps://doi.org/10.17230/Ad-minister.38.3
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/9403394
dc.description.abstractFirms strive to develop technological innovations. This study focuses on two main objectives: to identify the relationship between market and institutional networks and technological innovation; and to analyze the relationship between the obstacles that firms assess when developing innovations. The literature shows that there has been little interest in researching innovation in emerging economies, in which there is a greater presence of low-technology intensity firms that also develop technological innovations. Using data from 705 Peruvian manufacturing firms, a partial structural equation model was applied. The results showed that when firms are linked to networks, their capacity for technological innovation improves.
dc.description.abstractLas empresas se esfuerzan para desarrollar innovaciones tecnológicas. El presente estudio se enfoca en dos objetivos principales: identificar la relación entre las redes de mercado e institucionales y la innovación tecnológica; y analizar la relación entre los obstáculos que las empresas evalúan cuando desarrollan innovaciones. La literatura muestra que ha habido poco interés en investigar la innovación en las economías emergentes, en las cuales hay una mayor presencia de empresas de baja intensidad tecnológica que también desarrollan innovaciones tecnológicas. Usando los datos de 705 empresas peruanas de manufactura, se aplicó un modelo de ecuaciones estructurales parciales. Los resultados mostraron cuando las empresas se vinculan con las redes mejora su capacidad de innovación tecnológica.
dc.languageeng
dc.publisherUniversidad EAFIT
dc.publisherCO
dc.relationurn:issn:1692-0279
dc.relationurn:issn:2256-4322
dc.relationhttps://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/administer/article/view/6551/5245
dc.rightsAttribution 4.0 International
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectManufacturing
dc.subjectInnovation
dc.subjectNetworks
dc.subjectPeru
dc.subjectManufactura
dc.subjectInnovación
dc.subjectRedes
dc.subjectPerú
dc.titleRelationship between market and institutional networks and technological innovation: an analysis of peruvian manufacturing firms
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article


Este ítem pertenece a la siguiente institución