dc.contributorTalledo Taricuarima, Ruth Mercedes
dc.creatorFlores Carihuasari, Leidy Karina
dc.creatorRodriguez Zumba, Talina
dc.date.accessioned2020-10-06T15:48:19Z
dc.date.accessioned2024-05-09T21:40:40Z
dc.date.available2020-10-06T15:48:19Z
dc.date.available2024-05-09T21:40:40Z
dc.date.created2020-10-06T15:48:19Z
dc.date.issued2020-09-12
dc.identifierhttp://hdl.handle.net/20.500.14503/1019
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/9399400
dc.description.abstractThe objective was to determine the association between the quality of care and the satisfaction perceived by users of the Transmissible Health Strategy of the IPRESS Santa Clara de Nanay 2020. The study is quantitative, the descriptive non-experimental correlational design, the population was 210 users and Sample 136 users. The technique was the interview and the instruments the questionnaire on quality (Validity 89.7% and Reliability 91.3%) and satisfaction (Validity 87.9% and Reliability 90.9%). The SPSS version 24.0 was used, the inferential test was Sperman’s Rho, with α = 0.01 and a confidence level of 99%. In quality 54.4% reported good quality, 45.6% regular quality and 0% excellent and bad quality. In satisfaction 83.8% reported not being satisfied, 9.6% reported being very dissatisfied, 6.6% reported being not very satisfied and 0% very satisfied. The study concluded that when applying the Rho Coefficient = 0.127 with α = 0.01, there is no significant statistical association, that is, the null hypothesis is accepted: There is no direct and significant association between the quality of care and the satisfaction of users served in the Strategy Sanitaria de Transmisibles of the IPRESS Santa Clara de Nanay 2020.
dc.description.abstractEl objetivo fue determinar la asociación entre la calidad de atención y la satisfacción percibida por usuarios de la Estrategia Sanitaria de Transmisibles de la IPRESS Santa Clara de Nanay 2020. El estudio es cuantitativo, el diseño no experimental descriptivo correlacional, la población fueron 210 usuarios y la muestra 136 usuarios. La técnica fue la entrevista y los instrumentos del cuestionario sobre calidad (Validez 89.7% y Confiabilidad 91.3%) y de satisfacción (Validez 87.9% y Confiabilidad 90.9%). Se utilizó el SPSS versión 24.0, la prueba inferencial fue Rho de Sperman, con α = 0.01 y nivel de confianza 99%. En calidad 54.4% refirieron calidad buena, 45.6% calidad regular y 0% calidad excelente y mala. En la satisfacción 83.8% refirieron no estar satisfechos, 9.6% refirieron estar muy insatisfechos, 6.6% refirieron estar poco satisfechos y 0% muy satisfechos. El estudio concluyó que al aplicar el Coeficiente Rho = 0.127 con α = 0.01, no existe asociación estadística significativa, es decir se acepta la hipótesis nula: No existe asociación directa y significativa entre la calidad de atención y la satisfacción de usuarios atendidos en la Estrategia Sanitaria de Transmisibles de la IPRESS Santa Clara de Nanay 2020.
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Científica del Perú
dc.publisherPE
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectCalidad y satisfacción de usuario IPRESS Santa Clara.
dc.subjectQuality and user satisfaction IPRESS Santa Clara
dc.titleCalidad de atención y satisfacción de usuarios de la estrategia sanitaria de transmisibles IPRESS Santa Clara de Nanay 2020
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


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