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Stress and its Role in the Obesity Epidemic: a Review of the Literature
El Estrés y su Papel en la Epidemia de Obesidad: Una Revisión de la Literatura
Autor
Cristaldo, Fátima
Morales , Fidel
Resumen
The article "Strategies for Preventing School Bullying in a Primary Educational Institution in the City of Pilar" addresses a crucial issue in current education: the prevention of school bullying. This study focuses on identifying and analyzing the strategies implemented in a primary educational institution in the city of Pilar to prevent and combat school bullying. Qualitative and quantitative methods were used to collect data, including student surveys, interviews with teachers, and analysis of school policies. The results indicate that the most effective strategies include creating a safe and welcoming school environment, continuous training for teachers and school staff on bullying and conflict management, and the implementation of emotional education and social skills programs for students. The study also reveals that active participation of parents and the community is fundamental for the success of these strategies. However, areas for improvement were identified, such as the need for greater psychological support for victims and the promotion of a school culture that fosters respect and inclusion. El artículo "Estrategias de Prevención del Acoso Escolar en una Institución Educativa Primaria de la Ciudad de Pilar" aborda un tema crucial en la educación actual: la prevención del acoso escolar. Este estudio se enfoca en identificar y analizar las estrategias implementadas en una institución educativa primaria en la ciudad de Pilar para prevenir y combatir el acoso escolar. Se utilizaron métodos cualitativos y cuantitativos para recopilar datos, incluyendo encuestas a estudiantes, entrevistas con docentes y análisis de políticas escolares. Los resultados indican que las estrategias más efectivas incluyen la creación de un entorno escolar seguro y acogedor, la capacitación continua de docentes y personal escolar en temas de acoso y manejo de conflictos, y la implementación de programas de educación emocional y habilidades sociales para los estudiantes. El estudio también revela que la participación activa de los padres y la comunidad es fundamental para el éxito de estas estrategias. Sin embargo, se identificaron áreas de mejora, como la necesidad de mayor apoyo psicológico para las víctimas y la promoción de una cultura escolar que fomente el respeto y la inclusión.