info:eu-repo/semantics/article
Building up the English language listening skill through M-Learning tools. A preliminary study
Desarrollar la habilidad de escucha del idioma inglés a través de herramientas de M-Learning. Un estudio preliminar
Registro en:
10.33262/concienciadigital.v6i1.4.2045
Autor
Vera de la Torre, Ana Jazmina
Mendoza Chavarria, Valeria Carolina
Escalante Gamazo, Marbella Cumanda
Cumbe Coraizaca, Dorys Maribel
Institución
Resumen
Introducción. El aprendizaje de una lengua extranjera requiere el manejo de ciertas habilidades y para lograrlo es necesario tomarse el tiempo, aplicar métodos y estrategias, y apreciar el proceso de aprendizaje significativo. Objetivo. El objetivo principal de esta investigación es evaluar las aplicaciones móviles Listening English y 6 Minute English en el desarrollo de la comprensión auditiva. Metodología. Esta investigación se desarrolló en la Unidad Educativa Prócer Manuel Quiroga en Santo Domingo, con 63 estudiantes en su tercer año de secundaria. Como primer paso, se realizó una encuesta entre profesores para identificar el problema. Resultados. Este trabajo utilizó investigación empírica con enfoques cualitativos y cuantitativos. Para recopilar información, se utilizó pruebas estandarizadas previas y posteriores a la prueba. Los estudiantes utilizaron la aplicación móvil durante dos meses. Se utilizó la prueba de Wilcoxon para analizar la información recopilada. Conclusión. Finalmente, los resultados mostraron que las aplicaciones móviles English Listening y 6 Minute English tuvieron un impacto positivo en el desarrollo de la comprensión auditiva. Su estructura, métodos y recursos resultaron muy atractivos para los estudiantes y han aprendido el idioma de forma eficaz. Estos factores hacen que los estudiantes y profesores se sientan cómodos y motivados para desarrollar sus habilidades auditivas. Introduction. In the sphere of education, mobile technology has taken on a significant role. There are numerous resources available to help us enhance our talents in areas that we are unfamiliar with. The primary goal of this research is to see how the English Listening and 6 Minute English mobile apps affect listening comprehension development. Objective. The goal of the study is to examine student acceptance of mobile technology as a methodology for learning English and building listening skills by evaluating the efficiency of the mobile apps based on improvements in students' listening skills after two months of use. Methodology. The research was conducted with 63 students from the third year of baccalaureate at the Unidad Educativa Prócer Manuel Quiroga in Santo Domingo City, Ecuador. The researcher employs standardized Pre-test and Post-Test to collect data. Results. The Wilcoxon test was used to assess all the data, and the results showed that the English Listening and 6 Minute English mobile apps had 95 percent favorable effects on the improvement of listening comprehension. Conclusion. Finally, it is concluded that English Listening and 6 Minute English are two mobile applications that teachers may trust and use to help students improve their listening comprehension. These programs offer a wide range of interactive, innovative, and instructive listening activities. Their systems are trustworthy and include accurate information that can be shared in a classroom setting. Based on the findings, teachers should use the English Listening and 6 Minute English mobile apps to help students improve their listening comprehension in English as a foreign language. Because of their originality, content, approach, and interest, these apps provide various and significant benefits to students.
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título, autor o materia.
-
English Abstracts
Revista AIDIS, Equipo Editorial; Instituto de Ingeniería, UNAM -
English Abstracts
Revista AIDIS, Equipo Editorial; Instituto de Ingeniería, UNAM -
English Abstracts
Revista AIDIS, Equipo editorial; Instituto de Ingeniería, UNAM