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Thematization of the services hotel residencial Gibara, bet on cultural tourism from the destination Holguín
Tematización de los servicios hotel residencial Gibara, apuesta al turismo cultural desde el destino Holguín
Registro en:
10.33262/exploradordigital.v5i1.1511
Autor
Cardet Fernández, Evelina
Ricardo Miranda, Alfredo Santiago
Ricardo Miranda, Alfredo Santiago
Institución
Resumen
The 21st century imposes a great challenge for Latin America and the Caribbean: diversify its tourism offer by sustainably managing its cultural heritage. To this end, it is proposed that every city, region or country with cultural resources and tourist attractions must exploit them sustainably to offer a different product capable of satisfying the interests of the various markets. The thematization of hotel services is a modern strategy assumed by destinations that are looking for new ways of attracting their clients, which is carried out with the objective of transmitting to the client a different idea that complements their general perception of the service. Gibara is a fascinating coastal city located north of the province of Holguin that has great potential and plenty of historical and cultural attractions. Therefore, it is the interest of the Government and the Ministry of Tourism (MINTUR) management in the province, to promote the sustainable tourism development of the municipality for the period 2016-2030 by creating new offers related to the historical-cultural value of the city. Taking into account the above, the present investigation was developed with the aim of designing the thematization of the services of the Residencial Gibara Hotel, based on the seven wonders, recreating a transition from those of the ancient world to those of Gibara and taking advantage of the historical values - cultural facilities and the environment, in order to enhance cultural tourism at the destination and to contribute to the diversification and differentiation of the city's tourist offer. El siglo XXI impone un gran desafío para América Latina y el Caribe: diversificar su oferta turística gestionando de manera sostenible su patrimonio cultural. Para ello se plantea que toda ciudad, región o país con recursos y atractivos turísticos culturales debe explotarlos sosteniblemente para ofrecer un producto diferente capaz de satisfacer los intereses de los diversos mercados. La tematización de los servicios hoteleros es una estrategia moderna asumida por los destinos que buscan nuevas formas de atracción de sus clientes que se realiza con el objetivo de transmitir una idea diferente que complemente su percepción general del servicio. Gibara es una fascinante ciudad costera ubicada al norte de la provincia de Holguín que cuenta con grandes potencialidades y sobrados atractivos histórico-culturales. Por tanto, es interés de la dirección del Gobierno y el Ministerio del Turismo (Mintur) en la provincia, potenciar el desarrollo turístico sostenible del municipio para el período 2016-2030 mediante la creación de nuevas ofertas relacionadas con el valor histórico–cultural de la ciudad. Teniendo en cuenta lo expuesto anteriormente se desarrolló la presente investigación con el objetivo de diseñar la tematización de los servicios del Hotel Residencial Gibara, basada en las siete maravillas, recreando una transición desde las del mundo antiguo hasta las de la localidad y aprovechando los valores histórico – culturales de la instalación y del entorno, en aras de potenciar el turismo cultural en el destino y para contribuir a la diversificación y diferenciación de la oferta turística de la ciudad.