dc.contributorhttp://scienti.colciencias.gov.co:8081/cvlac/visualizador/generarCurriculoCv.do?cod_rh=0000849944 - Geovanny Perdomo Charry
dc.contributorhttp://scienti.colciencias.gov.co:8081/cvlac/visualizador/generarCurriculoCv.do?cod_rh=0000160649 - Catalina Quinchía
dc.contributorhttp://scienti.colciencias.gov.co:8081/cvlac/visualizador/generarCurriculoCv.do?cod_rh=0000952133 - Oscar Galindo
dc.contributorhttps://scholar.google.es/citations?hl=es&user=KqENyewAAAAJ - Geovanny Perdomo Charry
dc.contributorhttps://scholar.google.es/citations?hl=es&user=RgmKusQAAAAJ - Oscar Andrés Galindo Rodríguez
dc.contributorhttps://orcid.org/0000-0003-3866-0461 - Oscar Andrés Galindo Rodríguez
dc.contributorhttps://orcid.org/0000-0003-4228-1085 - Geovanny Perdomo Charry
dc.creatorPerdomo Charry, Geovanny
dc.creatorVanoni Martínez, Giuseppe
dc.creatorQuinchía Saavedra, Catalina
dc.date2022-10-22T13:49:17Z
dc.date2022-10-22T13:49:17Z
dc.date2020-02
dc.date.accessioned2023-09-27T20:28:52Z
dc.date.available2023-09-27T20:28:52Z
dc.identifier978-958-8752-18-1
dc.identifierhttps://hdl.handle.net/20.500.13018/116
dc.identifier
dc.identifierrepourl:https://repositorio.ceipa.edu.co
dc.identifierrepourl:https://repositorio.ceipa.edu.co
dc.identifierreponame: Fundación Universitaria CEIPA
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8943945
dc.descriptionIn compliance with the mission and objectives of the Professional Board of Directors of Companies to promote studies and research that stimulate the acquisition of new knowledge in the field of administration, which also promote the role of the manager in business, we have the honor of presenting the book: Family Business: strategy, capacity and performance. This is how the researchers Perdomo, Galindo, Vanoni and Quinchía, linked to the group of Research Organization and Management ―ORYGEN― (classified in category A by COLCIENCIAS) and with the support of the Professional Council of Business Administration, have focused this research in the contexts of São Paulo (Brazil) and Medellín (Colombia) to investigate the novel aspects on the co-creation of value and dynamic capabilities in companies relatives. It is worth noting that the co-creation of value ―in terms of the company's relationship with its stakeholders― is conceived as the joint way to generate value in the products and services offered and thus create new ones that adapt to the needs of the client and of society. Meanwhile, dynamic capabilities are exploited by companies to achieve opportunities and detect threats during the production process and the marketing of its products. goods and services, allowing the organization to create new products and processes in order to to respond to the changing circumstances of the market and the environment. Finally, the researchers manage to show that dynamic capacities can generate co-creation of value in family businesses and thus enable a more appropriate response to reach the market of customers, buyers, consumers and users with products and innovative services that contain added value; Similarly with the improvement organizational performance planned, organized, executed and controlled. The findings presented by the researchers invite reading and reflection with the in order to enrich the discussion and decision making around managerial management and professional in business administration and business.
dc.descriptionEn cumplimiento de la misión y los objetivos del Consejo Profesional de Administración de Empresas para impulsar estudios e investigaciones que dinamicen la adquisición de nuevos conocimientos en el campo de la administración, los cuales también promuevan el papel del gerente en el quehacer empresarial, tenemos el honor de presentar el libro: Empresa familiar: estrategia, capacidad y desempeño. Es así como los investigadores Perdomo, Galindo, Vanoni y Quinchía, vinculados al grupo de investigación Organización y Gerencia ―ORYGEN― (clasificado en categoría A por COLCIENCIAS) y con el apoyo del Consejo Profesional de Administración de Empresas, han enfocado esta investigación en los contextos de São Paulo (Brasil) y Medellín (Colombia) para indagar en aspectos novedosos sobre la cocreación de valor y las capacidades dinámicas en las empresas familiares. Vale la pena resaltar que la cocreación de valor ―en cuanto a la relación de la empresa con sus stakeholders― es concebida como la manera conjunta de generar valor en los productos y servicios que se ofrecen y crear así otros nuevos que se adapten a las necesidades del cliente y de la sociedad. Entretanto las capacidades dinámicas son aprovechadas por las empresas para conseguir oportunidades y detectar amenazas durante el proceso de producción y el mercadeo de sus bienes y servicios, permitiendo a la organización crear nuevos productos y procesos con el fin de responder a las circunstancias cambiantes del mercado y del entorno. Finalmente los investigadores logran mostrar que las capacidades dinámicas pueden generar cocreación de valor en las empresas familiares y posibilitar así una respuesta más acertada para llegar al mercado de clientes, compradores, consumidores y usuarios con productos y servicios innovadores que contengan valor agregado; de igual manera con el mejoramiento del desempeño organizacional planificado, organizado, ejecutado y controlado. Los hallazgos presentados por los investigadores invitan a la lectura y reflexión con el fin de enriquecer la discusión y la toma de decisiones alrededor de la gestión gerencial y del profesional en la administración de empresas y de negocios.
dc.descriptionNo aplica
dc.formatNo aplica
dc.formatTexto
dc.formatapplication/pdf
dc.languagees
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectEmpresa familiar, capacidades dinámicas en las organizaciones, cocreación de valor, desempeño organizacional
dc.subjectFamily business, dynamic capabilities in organizations, co-creation of value, organizational performance
dc.titleEmpresa familiar: estrategia, capacidad y desempeño
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/book
dc.typeArtículos Impresos
dc.typeMonografía
dc.coverageFundación Universitaria CEIPA Powered by Arizona State Universiry


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