Artículo de revista
Importance Of The Personal Brand In The Training Of Professionals Of The Administration Of Companies
Importancia de la Marca Personal en la Formación de Profesionales de la Administración de Empresas
Registro en:
2254-3376
10.17993/3cemp.2020.090343.79-95
NE6EO
WOS:000562692700004
Autor
Bernal Peralta, Jorge
Cifuentes Gonzalez, Romina
Garnica Ticona, Romina
Institución
Resumen
The relevance of personal branding cartels in allowing everyone to have the power to he their own trademark. Thus, a person's primary task is to he their salesperson. Currently no studies have been found that analyze the perception of personal branding concerning business administration professionals; this is why there is an outstanding opportunity to advance knowledge in this area. Therefore, this research aims to know the perception of students and alumni of the Bachelor of Science Degree in Business Administration from Universidad de Tarapacei (Chile), in the sense o what they mean by personal brand and the valuation given to it. This is a quantitative and exploratory research, carried out through a non-experimental cross-sectional design, through simple sampling Tizy) groups participated, one of 98 students of the Bachelor of Science in Business Administration (group 1) and the other of 10 professionals who graduated from the same undergraduate program. The results suggest that the subjects of finance, marketing, accounting, and administration should he improved and strengthened in the curriculum. Additionally it is considered that confidence self-confidence, empathy. team management, adaptation to changes. and negotiation skills are relevant in a professional in the area. Likewise it is considered that entrepreneurship skills should be further enhanced and business creation. La relevancia de los cárteles de marca personal para permitir que todos tengan el poder de tener su propia marca. Por lo tanto, la tarea principal de una persona es ser su vendedor. Actualmente no se han encontrado estudios que analicen la percepción de la marca personal en los profesionales de la administración de empresas; es por ello que existe una excelente oportunidad para avanzar en el conocimiento en esta área. Por ello, esta investigación tiene como objetivo conocer la percepción de los alumnos y egresados de la Licenciatura en Ciencias Empresariales de la Universidad de Tarapacei (Chile), en el sentido de lo que entienden por marca personal y la valoración que le dan. Esta es una investigación cuantitativa y exploratoria, realizada a través de un diseño no experimental de corte transversal, a través de un muestreo simple (Tizy) participaron grupos, uno de 98 estudiantes de la Licenciatura en Ciencias en Administración de Empresas (grupo 1) y el otro de 10 profesionales. que egresaron del mismo programa de pregrado. Los resultados sugieren que las materias de finanzas, mercadeo, contabilidad y administración deben ser mejoradas y fortalecidas en el currículo. Adicionalmente se considera que la confianza en uno mismo, la empatía. gestión de equipos, adaptación a los cambios. y habilidades de negociación son relevantes en un profesional del área. Asimismo se considera que se deben potenciar aún más las capacidades de emprendimiento y creación de empresas.