info:eu-repo/semantics/article
Analysis of the scales on commitment and integration of 2018 freshman students of the University of the Republic in Uruguay
Análisis de las escalas sobre compromiso e integración aplicadas a ingresantes de la Universidad de la República de Uruguay en 2018
Registro en:
10.5902/2318133870685
Autor
Cedréz, Maximiliana
Fernández Aguerre, Tabaré
Cardozo Politi, Santiago
Institución
Resumen
This article aims to validate a set of measures on educational experiences of engagement and integration among Udelar entrants, adapted in 2011 from the concepts implemented in the National Survey of Student Engagement - NSSE - by Kuh and collaborators. Presents a statistical analysis of the items related to three dimensions of integration: two related to learning and one to integration. The Survey on income generation experiences and decisions - Edegi - was applied to an intentional sample of students from the 2018 income generation at Udelar in three locations in the interior of the Republic - Maldonado, Rivera and Tacuarembó - and three faculties of the city of Montevideo - Psychology, Veterinary and Social Sciences. Este artículo tiene por objetivo validar un conjunto de medidas sobre experiencias educativas de compromiso e integración entre los ingresantes a la Udelar, adaptadas en 2011 a partir de los conceptos implementados en la National Survey of Student Engagement - NSSE - de Kuh y colaboradores en 2002. Se presenta un análisis estadístico de los ítems relacionados con tres dimensiones de la integración: dos relacionados al aprendizaje y una a la integración. La Encuesta sobre experiencias y decisión de la generación de ingreso - Edegi - fue aplicado a una muestra intencional de estudiantes de la generación de ingresos 2018 a la Udelar en tres sedes del interior de la República - Maldonado, Rivera y Tacuarembó - y a tres facultades de la ciudad de Montevideo - Psicología, Veterinaria y Ciencias Sociales.