Art and life in Deleuze. Esthetic formation and policies of the sensible
Arte y vida en Deleuze. Formación estética y políticas de lo sensible
dc.creator | Farina, Cynthia | |
dc.creator | Albernaz, Roselaine Machado | |
dc.date | 2017-04-28 | |
dc.date.accessioned | 2023-09-27T14:50:18Z | |
dc.date.available | 2023-09-27T14:50:18Z | |
dc.identifier | https://periodicos.ufsm.br/reveducacao/article/view/18539 | |
dc.identifier | 10.5902/1984644418539 | |
dc.identifier.uri | https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8922899 | |
dc.description | This paper plays with a little set of ideas, such as art and esthetic formation, from Gilles Deleuze’s thinking. Thus, it comprehends notions such as esthetic and life, in relation to subjectivity, emphasizing its processes of formation. The text presents the notion of a policy of the sensible which helps us to inquire our esthetic formation, that is, to wonder the policies of forces which are part of our sensibility. It concludes and indicates the importance of art field as a disruptor of experiences where reason does not order the sensible, where knowledge can be affected by experiences. It approximates the production of works in the field of art and production of subjectivity in life, through the exercise of creation. | en-US |
dc.description | Este ensayo juega con un pequeño conjunto de ideas, tales como arte y formación estética, a partir del pensamiento de Gilles Deleuze. Para ello, se ocupa de nociones como estética y vida, en relación con la subjetividad, enfatizando sus procesos de formación. El texto presenta la noción de una política de lo sensible que nos sirve para indagar a nuestra formación estética, es decir, para indagar las políticas de fuerzas que componen a nuestra sensibilidad. Concluye e indica la importancia del campo del arte como disruptor de experiencias donde la razón no ordena lo sensible, donde el saber puede ser efecto de experiencias. Aproxima la producción de obras en el campo del arte y la producción de subjetividad en la vida, mediante el ejercicio de la creación. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidade Federal de Santa Maria | pt-BR |
dc.relation | https://periodicos.ufsm.br/reveducacao/article/view/18539/pdf | |
dc.rights | Copyright (c) 2016 Educação (UFSM) | pt-BR |
dc.source | Education; Educação, v. 42, n. 1, jan./abr. 2017; 113-122 | en-US |
dc.source | Educación; Educação, v. 42, n. 1, jan./abr. 2017; 113-122 | es-ES |
dc.source | Educação; Educação, v. 42, n. 1, jan./abr. 2017; 113-122 | pt-BR |
dc.source | 1984-6444 | |
dc.subject | Art | en-US |
dc.subject | Esthetic formation | en-US |
dc.subject | Policies of the sensible. | en-US |
dc.subject | pensamento deleuziano | es-ES |
dc.subject | formação estética | es-ES |
dc.subject | arte | es-ES |
dc.title | Art and life in Deleuze. Esthetic formation and policies of the sensible | en-US |
dc.title | Arte y vida en Deleuze. Formación estética y políticas de lo sensible | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
dc.type | "Avaliados por pares" | pt-BR |