info:eu-repo/semantics/article
Roles, Functions And Competence Analysis From MSI- B-Learning Model
Análisis De Los Roles, Funcionales y Competencias Del Modelo MSI-B-Learning
Autor
Duran Coy, Alexander
Rivera Ramirez, Carlos Arturo
González Guerrero, Karolina
Institución
Resumen
B-Learning is translated like “blended learning”, i.e. it combining classroom learning with virtual training. Pedagogy and Didactics of Higher Education Group presents a b-learning implementation cycle and teacher roles, entitled “MSI b-learning model”, establishing initial, interaction Especialista en docencia universitaria. Coordinador de proyectos de infraestructura en PCA-Proyectistas Civiles and feedback stages. Each one establishes competences and functions from teacher. This paper proposes and makes a thorough analysis about relationships founded between functions and duties of teacher in his different roles, in interaction stage from MSI b-learning model, which feeds researches conducted by Pedagogy and Didactics of Higher Education group, making one analysis the current context and forecasting education in mixed learning places. El B-Learning se traduce como “Aprendizaje Combinado”; es decir combina la enseñanza presencial con formación virtual. El grupo pedagogía y didáctica de la educación superior (PYDES), plantea un ciclo para la implementación de b-learning y roles del docente, titulado “Modelo MSI b-learning”, el cual proponelas fases inicial, interacción y retroalimentación; en cada una, se establecen las funciones y competencias del docente.El presente documento plantea y realiza un análisis en profundidad, de las relaciones encontradas entre competencias y funciones del docente en sus diferentes roles, en la fase de interacción del modelo MSI b-learning; el cual retroalimenta las investigaciones realizadas por el grupo pedagogía y didáctica de la educación superior, realizando un análisis en un contexto actual y proyectando la educación en espacios mixtos de aprendizaje.
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título, autor o materia.
-
Experiências de tutoria em um curso a distância
Silva, Lauro Luiz Pereira -
Collaborative e-learning and Learning Objects
GONZALEZ, L. A. G.; RUGGIERO, W. V. (IEEE-INST ELECTRICAL ELECTRONICS ENGINEERS INC, 2009)The Learning Object (OA) is any digital resource that can be reused to support learning with specific functions and objectives. The OA specifications are commonly offered in SCORM model without considering activities in ... -
Proposal of convergence of e-Learning systems for t-Learning
Franco, B. B.; Oliveira, H. C.; Rodolpho, E. R.