es | en | pt | fr
    • Presentación
    • Países
    • Instituciones
    • Participa
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
        Ver ítem 
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Tecnológica de Bolivar UTB (Colombia)
        • Ver ítem
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Tecnológica de Bolivar UTB (Colombia)
        • Ver ítem

        A method for evaluating the quality service of a user unit in a water service company in Colombia

        Fecha
        2020
        Registro en:
        FONTALVO, Tomás J.; DE LA HOZ-DOMINGUEZ, Enrique J. and DE LA HOZ, Efraín. A method for evaluating the quality service of a user unit in a water service company in Colombia. Inf. tecnol. [online]. 2020, vol.31, n.4 [cited 2023-07-13], pp.27-34. Available from: <http://www.scielo.cl/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0718-07642020000400027&lng=en&nrm=iso>. ISSN 0718-0764. http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07642020000400027.
        https://hdl.handle.net/20.500.12585/12099
        Universidad Tecnológica de Bolívar
        Repositorio Universidad Tecnológica de Bolívar
        https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8683256
        Autor
        Fontalv, Tomás J.
        De La Hoz-Dominguez, Enrique J.
        De La Hoz, Efraín
        Institución
        • Universidad Tecnológica de Bolivar UTB (Colombia)
        Resumen
        This research study proposes a method to evaluate the quality of service of a user service unit in a water service company in Colombia. Based on the theoretical foundation associated with the quality of service and the Six Sigma concept, service quality dimensions were identified to consolidate their valuation and to analyze the results in terms of defects per parts per million (DPMO), sigma level, and performance. It was found that the performance of the service quality dimensions was satisfactory due to the results obtained in all calculated metrics. The results showed that the user's attention center had an excellent performance during this research study. In conclusion, the present study provides a service quality evaluation method to the service sector in a public service company by using Six Sigma. © 2020 Centro de Informacion Tecnologica. All rights reserved.
        Materias

        Mostrar el registro completo del ítem


        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018
         

        EXPLORAR POR

        Instituciones
        Fecha2011 - 20202001 - 20101951 - 20001901 - 19501800 - 1900

        Explorar en Red de Repositorios

        Países >
        Tipo de documento >
        Fecha de publicación >
        Instituciones >

        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018