es | en | pt | fr
    • Presentación
    • Países
    • Instituciones
    • Participa
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
        Ver ítem 
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Tecnológica de Bolivar UTB (Colombia)
        • Ver ítem
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Tecnológica de Bolivar UTB (Colombia)
        • Ver ítem

        YarpTp Notebooks a Tool for Teaching Programming

        Fecha
        2019-10-04
        Registro en:
        Yuranis Henríquez, N., Serrano C, J. E., & Santos, J. C. M. (2019). YarpTp Notebooks a Tool for Teaching Programming. 2019 Congreso Internacional de Innovacion y Tendencias en Ingenieria, CONIITI 2019 - Conference Proceedings.
        https://hdl.handle.net/20.500.12585/12097
        10.1109/CONIITI48476.2019.8960863
        Universidad Tecnológica de Bolívar
        Repositorio Universidad Tecnológica de Bolívar
        https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8682844
        Autor
        Henriquez, N Yuranis
        Serrano C, Jairo E.
        Martinez-S, Juan Carlos
        Institución
        • Universidad Tecnológica de Bolivar UTB (Colombia)
        Resumen
        This article shows the design, structure, and part of the functioning of YarpTP Notebooks, as a pedagogical proposal that has been evolving from the experience in the teaching practice of the course Fundamentals of Programming. It seeks to encourage students in the teaching of programming through interactive booklets designed with Jupyter Notebooks which, when executed, can control physical components (in this case, vehicles on a reduced scale). The student assumes a participatory role through these interactive booklets that leads them to develop a process of reflection on what, how, when it does it and what results it achieves with these. Analyzing the information received allowing you to identify and apply variables, expressions and general syntax of the Python language that leads them to understand a program, test the program, evaluate the data and the associated behavior to continue improving their development until formulating coherent and/or associated conclusions with the desired competencies in the course of Fundamentals of Programming
        Materias

        Mostrar el registro completo del ítem


        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018
         

        EXPLORAR POR

        Instituciones
        Fecha2011 - 20202001 - 20101951 - 20001901 - 19501800 - 1900

        Explorar en Red de Repositorios

        Países >
        Tipo de documento >
        Fecha de publicación >
        Instituciones >

        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018