es | en | pt | fr
    • Presentación
    • Países
    • Instituciones
    • Participa
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
        Ver ítem 
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Tecnológica de Bolivar UTB (Colombia)
        • Ver ítem
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Tecnológica de Bolivar UTB (Colombia)
        • Ver ítem

        A Six Sigma and DEA approach for learning outcomes assessment at industrial engineering programs

        Fecha
        2023
        Registro en:
        Dominguez, E. D., Ortiz, R. Z., & Sánchez, M. S. (2023). A Six Sigma and DEA approach for learning outcomes assessment at industrial engineering programs. International Journal of Six Sigma and Competitive Advantage, 14(3), 279. https://doi.org/10.1504/ijssca.2023.130283
        https://hdl.handle.net/20.500.12585/12108
        10.1504/IJSSCA.2023.130283
        Universidad Tecnológica de Bolívar
        Repositorio Universidad Tecnológica de Bolívar
        https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8682579
        Autor
        Delahoz-Dominguez, Enrique
        Zuluaga-Ortiz, Rohemi
        Suarez-Sánchez, Mária
        Institución
        • Universidad Tecnológica de Bolivar UTB (Colombia)
        Resumen
        This research assesses the performance of 89 industrial engineering degrees in Colombia. The proposed approach articulates the Six Sigma concept of quality with the efficiency assessment from data envelopment analysis. The data used correspond to the standardised test taken by university students in Colombia in their last year of training (SABER_PRO). The input variables used for the Six Sigma metrics are quantitative reasoning, critical reading, citizen competencies, English and written communication. The output variable is the learning outcome, 'formulation and evaluation of projects'. The study's findings show that universities with institutional quality accreditation have a higher level of compliance than non-accredited universities. Also, private universities have a higher level of compliance than public universities. Regarding the data envelopment analysis model results, the average level of efficiency of the universities determined by the CRS, VRS, and performance to scale models is 93%, 90%, and 92%, respectively. © 2023 Inderscience Enterprises Ltd.
        Materias

        Mostrar el registro completo del ítem


        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018
         

        EXPLORAR POR

        Instituciones
        Fecha2011 - 20202001 - 20101951 - 20001901 - 19501800 - 1900

        Explorar en Red de Repositorios

        Países >
        Tipo de documento >
        Fecha de publicación >
        Instituciones >

        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018