dc.contributorHernández, Yonier
dc.contributorLópez, Johana
dc.contributorUniversidad Santo Tomás
dc.creatorMadroñero Ruales, Ángela María
dc.creatorPachón Rodríguez, William Alejandro
dc.creatorUrrego Herrera, Natalia
dc.date.accessioned2023-06-30T15:13:55Z
dc.date.accessioned2023-09-06T13:25:46Z
dc.date.available2023-06-30T15:13:55Z
dc.date.available2023-09-06T13:25:46Z
dc.date.created2023-06-30T15:13:55Z
dc.date.issued2023-06-30
dc.identifierMadroñero Ruales, A. M., Urrego Herrera, N., Pachón Rodríguez, W. A. (2023). Análisis de una estrategia pedagógica basada en pruebas ESOL Cambridge en un colegio bilingüe. [Trabajo de maestría, Universidad Santo Tomás]. Repositorio institucional.
dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11634/50944
dc.identifierreponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
dc.identifierinstname:Universidad Santo Tomás
dc.identifierrepourl:https://repository.usta.edu.co
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8679960
dc.description.abstractThis research project was implemented in a bilingual private school in Bogotá, whose purpose was to analyze the results of a pedagogical strategy called testing and its implications in the development of communicative skills. Testing pretends to train students to face and get good results in the Cambridge ESOL examinations. In this qualitative descriptive research, ten students in tenth grade, two English teachers, the bilingual coordinator of the institution.
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Santo Tomás
dc.publisherMaestría Ambientes Bilingües de Aprendizaje
dc.publisherFacultad Educación
dc.relationAnguita, J. C., Labrador, J. R., Campos, J. D., Casas Anguita, J., Repullo Labrador, J., & Donado Campos, J. (2003). La encuesta como técnica de investigación. Elaboración de cuestionarios y tratamiento estadístico de los datos (I). Atención primaria, 31(8), 527-538.
dc.relationBaker (2006). Foundations of bilingual education and bilingualism, 4th Ed. Multilingua Matters
dc.relationBenavides, B., & Jorge, E. (2015). Las Pruebas Estandarizadas Como Forma de Medición del Nivel de Inglés en la Educación Colombiana (Standardized Testing as a Way to Measure the Level of English in Colombian Education).
dc.relationBennett, R. E. (2011). Formative assessment: a critical review. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, 18 (1), 5-25.
dc.relationBloomfield, L. (1933). Language. New York: Holt.
dc.relationButler, Y. G., & Hakuta, K. (2004). Bilingualism and second language acquisition. The handbook of bilingualism, 114-144.
dc.relationCamacho Caratón, T., Flores Rico, M. E., Gaibao Mier, D. M., Aguirre Lora, M. A., Pasive Castellanos, Y., & Murcia Neira, G. (2012). Estrategias pedagógicas en el ámbito educativo. Bogotá
dc.relationCambridge Assesment English. (n.d). Using the CEFR: Principles of Good Practice Cambridge English Qualifications. (n.d.). Cambridge English. Retrieved April 16, 2023, from https://www.cambridgeenglish.org/exams-and-tests/qualifications/
dc.relationCaro, L. (2021). 7 técnicas e Instrumentos para la Recolección de Datos. Recuperado de: https://www.lifeder.com/tecnicas-instrumentos-recoleccion-datos/.
dc.relationCauley, K. y McMillan, J. (2010). Formative Assessment Techniques to Support Student Motivation and Achievement. The Clearing House: A Journal of Educational Strategies, 83(1), 1-6.
dc.relationCohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2018). Research Methods in Education. Routledge.
dc.relationCollier, V. P., & Thomas, W. P. (2004). The astounding effectiveness of dual language education for all. NABE Journal of Research and Practice, 2(1), 1-20.
dc.relationCummins, J. (2000). Language, power, and pedagogy: Bilingual children in the crossfire. Multilingual Matters
dc.relationDe Europa, C. (2002). Marco común europeo de referencia para las lenguas: aprendizaje, enseñanza, evaluación.
dc.relationDuarte, D. (2003). Ambientes de aprendizaje: una aproximación conceptual. Estudios pedagógicos (Valdivia), (29), 97-113.
dc.relationFandiño-Parra, Y. J., Bermúdez-Jiménez, J. R., Lugo-Vásquez, V. E. (2012). Retos del Programa Nacional de Bilingüismo. Colombia Bilingüe. Educ. Educ. Vol. 15, No. 3, 363-381.
dc.relationGenesee, F. (2004). What do we know about bilingual education for majority-language students? In T. K. Bhatia & W. C. Ritchie (Eds.), Handbook of bilingualism (pp. 547-576). Blackwell Publishing
dc.relationHarmer, J. (2001). The practice of English language teaching. London/New York, 401-405.
dc.relationHatch, J. A. (2002). Doing qualitative research in education settings. State University of New York Press
dc.relationSampieri, R. H. (2018). Metodología de la investigación: las rutas cuantitativa, cualitativa y mixta. McGraw Hill México.
dc.relationLambert, V. A., & Lambert, C. E. (2012). Qualitative descriptive research: An acceptable design. Pacific Rim International Journal of Nursing Research, 16(4), 255-256.
dc.relationLichtman, M. (2012). Qualitative research in education: A user’s guide. Sage publications.
dc.relationLoughlin, E. C. Y Suina, H. J. (2002). El ambiente de aprendizaje: diseño y organización. Madrid: Ediciones Morata.
dc.relationMinisterio de Educación Nacional (2006). Serie Guías 22. Estándares básicos de competencias en lenguas extranjeras: inglés. Formar en lenguas extranjeras: ¡el reto! Lo que necesitamos saber y saber hacer. Bogotá: MEN.
dc.relationRodríguez, S. (2022) Contribuciones a los Ambientes Bilingües de Aprendizaje. Module 1 características y condiciones particulares en los ambientes bilingües de aprendizaje. Universidad Santo Tomás. Recuperado de: https://online.fliphtml5.com/hpdre/ocsw/#p=1
dc.relationRodríguez, S., & Araque, D. (2021). Maestría en ambientes bilingües de aprendizaje. Universidad Santo Tomás. Recuperado de https://doi.org/10.15332/dt.inv.2021.01748
dc.relationRomero, P. (2008). Pedagogía de la humanización, Ed. Bonaventuriana, Bogotá, Colombia. P.57
dc.relationStobie, T. (2013). Implementing the Curriculum with Cambridge: A Guide for School Leaders. London: Cambridge International Examinations
dc.relationTests, C. Y. L. E. Handbook. Starters Movers Flyers. Updated for 2007 tests. Cambridge: University of Cambridge ESOL Examinations.–2006.–62p.
dc.relationTorres, M., Salazar, F. G., & Paz, K. (2019). Métodos de recolección de datos para una investigación.
dc.relationTruscott De Mejía, A. M., López Mendoza, A. A., & Peña Dix, B. (2011). Bilingüismo en el contexto colombiano.: Iniciativas y perspectivas en el siglo XXI. Ediciones Uniandes-Universidad de los Andes.
dc.relationXhomaqi, B., Todd, A., Boivin, P., Ramírez, J. B., Surian, A., Markauskaite, L., … & Detienne, L. (2019). 21st century learning environments: LLLP-Position Paper-2019.
dc.relationYuni, J. & Urbano, C. (2014). Técnicas para investigar. Recursos metodológicos para la preparación de proyectos de investigación, vol. 2. Editorial brujas. Recuperado de: http://abacoenred.com/wp-content/uploads/2016/01/T%C3%A9cnicas-para-investigar-2-Brujas-2014-pdf.pdf
dc.relationZentella, A. C. (1997). Growing up bilingual: Puerto Rican children in New York. Wiley-Blackwell
dc.relationhttps://youtu.be/GSZ05ITKPPM
dc.rightshttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/
dc.rightsAbierto (Texto Completo)
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rightsCC0 1.0 Universal
dc.titleAnálisis de una estrategia pedagógica basada en pruebas ESOL Cambridge en un colegio bilingüe.


Este ítem pertenece a la siguiente institución